Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 282 днів. За цей час ми опублікували 23530 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: freestocks

В Україні за рік війни закритими лишається тільки 5% торгових об’єктів. Про це йдеться в дослідженні Асоціації рітейлерів.

Згідно з даними опитування, через 12 місяців з 16 787 торгових об’єктів всієї галузі вже працює 15 873. Відсоток діючих об’єктів складає 95%, відповідно закритих – всього 5%. У березні минулого року не працювала майже третина торгових точок.

Тренд на відновлення триває з квітня 2022 року і продовжується досі. Навесні приріст працюючих магазинів складав 5-6%, з середини літа стабілізувався на рівні 1-2%, а вже з кінця минулого року знову прискорився. Таким чином вже вдалося повернути до роботи 80% торгових точок, які не працювали в березні.

Загалом же кількість відкритих торгових точок збільшилася за 12 місяців на 24%. Продуктові мережі за кількістю торгових точок – найчисельніша галузь українського рітейлу. До війни налічувалося 5218 об’єктів. У квітні 2022 було зачинено 24% магазинів. Уже в червні частка працюючих магазинів досягла 88% й надалі цей графік практично співпадав із загальною динамікою відновлення українського рітейлу. У лютому цього року залишалися зачиненими всього 208 торгових об’єктів.

У секторі non-food рітейлу, куди відносяться косметичні товари, засоби гігієни та інші товари повсякденного споживання, у лютому 2023 року працювало вже 96% із 3185 магазинів. Хоча на початку повномасштабного вторгнення зачинено було 27%, або більше 700 об’єктів. Проте вже через місяць – у квітні минулого року – показник працюючих точок досяг 81%. Вже восени 2022 кількість відкритих магазинів стабілізувалася на рівні більше 90%. Наразі не працює 127 торгових закладів із 3185, які працювали до війни.

Ювелірний сектор на початку війни був затребуваний найменше, а ризики втрати магазинів під час бойових дій – більш високими. Тому на початку весни 2022 працювало менше двох сотень магазинів із 1313 торгових точок, або лише 15%. У квітні відновили роботу 48% торгових точок, тобто майже половина ринку. У вересні ця частка зросла ще на 20% і восени стабілізувалася на рівні майже 70%. У лишається закритими ще 356 торгових точок або 27%. Загалом за 12 місяців кількість заново відкритих магазинів збільшилася на 58%.

Торгівля одягом та взуттям і супутніми аксесуарами теж переживає непрості часи через порушення логістики. Значно краще йдуть справи у тих, хто має або власне виробництво або прямі поставки від виробника. Відповідно, на початку весни 2022 року працювала ледве третина магазинів із 603 об’єктів торгівлі. Водночас закриття з міркувань безпеки деяких магазинів іноземних брендів, зміна сезонів та збільшення популярності продукції made in Ukraine створило можливості для відновлення бізнесу. Вже влітку працювало 68% торгових точок мереж, а за 12 місяців війни ця частка збільшилася до 82,4%. Наразі з 603 магазинів, які були відкриті до початку війни, працює 497. Відповідно, їхня кількість за цей час зросла на 54%. Зачинено ще близько сотні магазинів.

У сфері торгівлі побутовою технікою та електронікою відновлення теж триває. У березні минулого року із 980 магазинів працювало трохи більше половини (56%). Загалом за рік війни вдалося повернути до роботи 29% магазинів. Відповідно кількість закритих магазинів впала до 146.

Аптечні мережі швидко відновили кількість працюючих торгових точок, та навіть перевищили довоєнні показники. Ще на початку осені минулого року кількість працюючих точок мереж досягла відмітки у 98,2%, а в листопаді не працювало тільки 29 аптек та аптечних пунктів із 3796, що були до 24 лютого 2022 року. Вже в грудні кількість працюючих аптечних закладів перевищила довоєнні показники й наразі складає 3922, що на три відсотки більше ніж було рік тому.  

У секторі АЗК закрилося близько 200 заправок (або 15%) із 1512, які працювали до війни, через руйнування або окупацію ворогом. Станом на лютий вже працювало 1432 точок або 95% від довоєнної кількості. Тобто з березня 2022-го по лютий 2023-го частка працюючих об’єктів мереж АЗК зросла на 10%. наразі лишається закритими тільки 80 заправок.

У сфері торгівлі будматеріалами на початку війни працювало тільки 68% зі 130 магазинів. Через рік ця частка зменшилася до 10% і наразі залишається зачиненими всього 13 локацій. Загалом цей сектор рітейлу збільшив частку працюючих магазинів на 22% за рік війни. Наразі приймають відвідувачів 117 торгових точок.

У сфері розважальних центрів у березні 2022-го лишилося працювати всього 13%, або 6 із 50 об’єктів. Через рік кількість відкритих розважальних центрів збільшилася на 79%. За даними на січень, кількість працюючих закладів складає 46 або 92%. Найбільше було запущено в роботу об’єктів восени минулого року і кількість непрацюючих об’єктів скоротилася приблизно втричі.

Щомісячне дослідження проводиться серед членів асоціації Асоціації рітейлерів України з 21 березня 2022 року. У ньому взяли участь сотні підприємців. Наведені цифри можуть свідчити лише про загальну тенденцію та не відображають абсолютно точно втрати всього українського рітейлу.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button