Таллінн та Люксембург не відмовляються від безоплатного транспорту попри збільшення витрат
Проте, як показує досвід європейських міст, кількість авто на дорогах попри безкоштовний транспорт суттєво не зменшується. Але є інші позитивні зміни.
Проте, як показує досвід європейських міст, кількість авто на дорогах попри безкоштовний транспорт суттєво не зменшується. Але є інші позитивні зміни.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 298 днів. За цей час ми опублікували 23640 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Столиця Естонії Таллінн цього року продовжує дію безкоштовного громадського транспорту для мешканців міста, який діє з 2013 року, а у Люксембурзі вже третій рік поспіль міський транспорт безоплатний для жителів та туристів.
Таллінн не відмовився від безкоштовного громадського транспорту, хоча з кожним роком на це потрібно все більше бюджетних коштів, заявили в мерії. Водночас людям, які не прописані у столиці, із травня доведеться платити за проїзд на 60% більше, пише ERR. На цей рік у міському бюджеті закладено 120 млн євро на підтримку громадського транспорту.
Мер міста Міхаіл Килварт зазначив, що 2022 року у порівнянні з 2021 кількість людей, які користуються громадським транспортом, збільшилася на 30%. Ціни на газ та паливо в останні два місяці значно нижчі, що дало змогу компанії TLT, яка керує громадським транспортом столиці, заробити 3 млн євро. Місто крім пілотного проєкту літніх нічних автобусів та запуску нових ліній під час будівництва трамвайних колій, також планує розширити деякі маршрути за межі столиці.
У Люксембурзі з 29 лютого 2020 року всі види громадського транспорту, включаючи автобуси, потяги та трамваї, стали безкоштовними як для жителів, так і для туристів. Це зробили для того, щоб зменшити кількість приватних автомобілів. Загалом країна витрачає на фінансування транспорту щорічно від 500 млн євро. Дефіцит покривають великі платники податків. У результаті інвестиції в транспортну систему країни не сповільнилися.
За словами місцевих мешканців, безкоштовний проїзд дійсно спонукає у деяких випадках залишити автівку вдома. Водночас дослідник Мерлін Гіллард стверджує, що на дорогах досі панує приватний транспорт. Інші дослідження демонструють, що вплив безкоштовного громадського транспорту на кількість автомобілів мінімальний, але є позитивні соціальні та екологічні зміни.
Читайте також: У яких містах Європи громадський транспорт є безоплатним?
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті