Як зрозуміти, що керівник проєкту — гарний лідер (або ні)

Дата публікації: 7.4.2023 Розділ: Колонки

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 131 днів. За цей час ми опублікували 25061 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
...

Автор колонки:

Катерина Рожановська

Член команди зв'язків з громадськістю Відокремленого підрозділу ВМГО “AIESEC в Україні” у місті Києві

Керівник проєкту відіграє важливу роль у будь-якій організації, оскільки він відповідає за те, щоб проєкти були завершені вчасно та якісно, у межах бюджету і з бажаним результатом. Однак не всі менеджери мають риси націленого на результат керівника. У цій статті ми поговоримо про те, як зрозуміти, чи є проєктний менеджер гарним лідером, чи ні.

Делегування повноважень

Професійний менеджер проєктів повинен вміти результативно делегувати завдання членам своєї команди. Призначати доручення потрібним людям на основі їхніх навичок, досвіду та робочого навантаження. Делегування завдань також висвітлює довіру до членів команди. З впевненістю, що вони виконують свою роботу на високому рівні. За необхідності надавати їм підтримку, задля досягнення командного успіху.

Ефективна комунікація

Однією з найважливіших якостей хорошого лідера є ефективна комунікація. Керівник проєкту має дотримуватися чіткої комунікації задля забезпечення якісного зворотного зв’язку. Він повинен вміти донести бачення, цілі та завдання проєкту до своєї команди у зрозумілій для них формі. Також знадобиться вміння слухати, аби зрозуміти проблеми, відгуки та пропозиції своєї команди.

Емпатія та емоційний інтелект

Емпатія означає розуміння, та визнання почуттів інших, тоді як емоційний інтелект передбачає усвідомлення власних, та емоцій інших людей. Коли лідери команди емпатичні, вони з більшою ймовірністю будуть активно слухати членів своєї команди, розуміти їхні потреби, та проблеми. Керівник проєкту з високим емоційним інтелектом може побудувати міцні стосунки зі своїм колективом, викликати довіру та повагу, а також створити позитивне робоче середовище.

Вирішення конфліктів

Конфлікт може виникнути в будь-якому проєкті, і справжній лідер повинен знайти рішення. Лідер команди повинен зберігати нейтралітет і не ставати на чийсь бік у конфлікті. Це допомагає зберегти довіру обох сторін і гарантує, що розв’язання проблеми буде справедливим і неупередженим. Вміти виявляти потенційні джерела конфліктів і вживати заходів, щоб запобігти їхній ескалації. Після того, як інтереси й потреби визначені, керівник команди повинен провести генерування ідей для пошуку можливих рішень, які б задовольнили потреби обох сторін. З огляду на те, що рішення буде справедливим, обґрунтованим і практичним.

Гнучкість та адаптивність

У сучасному бізнес-середовищі важливо бути гнучким та адаптивним. Різні проєкти мають різні вимоги, терміни та пріоритети. Гнучкий лідер команди може адаптувати свій підхід до потреб кожного проєкту, що може призвести до більш успішних результатів. Гнучкість і адаптивність можуть допомогти керівнику проєкту постійно вдосконалювати свої процеси, стратегії та комунікації. Співробітники цінують ці якості, оскільки це свідчить про те, що їхній керівник готовий слухати, змінюватися та розвиватися. Це може підвищити залученість та задоволення команди.

«У мене була нагода спробувати себе у ролі лідера багатьох команд, які працювали над реалізацією різних проєктів. Маючи цей досвід, можу сказати, що для мене лідерство починається з усвідомлення власної відповідальності за все, що відбувається в проєкті. Важливо передати це розуміння всій команді, чого можна досягти завдяки прояву довіри й делегуванню обов’язків.

Більшість лідерських навичок мені вдалося випрацювати вже в процесі роботи завдяки зворотному зв’язку учасників моїх команд. Сприйняття фідбеку й рефлексія над ним допомагають не лише покращити діяльність у межах проєкту, а також запобігають виникненню конфліктних ситуацій і підвищують емоційний інтелект” – Євгенія Стародубцева, керівник департаменту проєктного менеджменту Відокремленого підрозділу ВМГО “AIESEC в Україні” у місті Києві».

Отже, гарний лідер, а саме керівник проєкту, має володіти багатьма якостями хорошого лідера, включаючи ефективну комунікацію, делегування повноважень, управління конфліктами, емпатію, адаптивність та волонтерський досвід. Ці якості допоможуть забезпечити успішне завершення проєктів, а також мотивацію, залученість і продуктивність команди.

Цей матеріал був підготовлений Всеукраїнською молодіжною громадською організацією «AIESEC в Україні», члени якої працюють над розвитком лідерства в молоді шляхом міжкультурних обмінів, членства в організації та проведення подій, які сприяють розвитку юних лідерів. AIESEC в Україні працює у сфері цілей сталого розвитку, інформуючи суспільство в цій тематиці та організовуючи ініціативи, які сприяють вирішенню таких проблем.

    Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції

    Newsletter button
    Donate button
    Podcast button
    Send article button

    Зареєструйтеся, щоб продовжити читати «Хмарочос»

    Вітаємо! За цей тиждень ви переглянули вже 5 сторінок на «Хмарочосі». Ми цінуємо, що ви є нашим активним читачем, і просимо пройти швидку реєстрацію. Ми не збираємо ваші персональні дані. Після реєстрації ви зможете продовжити користуватися сайтом.

    Відповіді на популярні питання

    З вашою підтримкою ми стаємо кращими і отримуємо можливість створювати більше цінних та цікавих матеріалів про наше місто. Якщо маєте питання щодо реєстрації, напишіть нам листа на [email protected]