Українські та німецькі архітектори створили концепцію забудови Одеси та постраждалих міст
Архітектори пропонують кардинально змінити ставлення до забудови міста, створити здорову конкуренцію девелоперському підході.
Архітектори пропонують кардинально змінити ставлення до забудови міста, створити здорову конкуренцію девелоперському підході.
Команда Stripe Architects, що об’єднала чотирьох архітекторів з України та Німеччини, проаналізувала основні проблеми Одеси та розробила концепцію «Одеса своїми руками», пише «Думська».
Вони пропонують кардинально змінити ставлення до забудови міста, створити здорову конкуренцію девелоперському підходу — завдяки зменшенню ділянок забудови і «колективного» будівництва. Архітектори вважають, що «гегемонія девелоперів перекрутила процес розвитку міста, де нові райони фактично є платформою для інвестицій, під час будівництва яких жодним чином не враховуються бажання та потреби міської спільноти».
Концепція створена на основі німецької моделі Baugruppe, що дає змогу городянам кооперуватися і зводити нерухомість самотужки. За словами одеського архітектора Максима Бадерного, квадратний метр такої нерухомості виходить дешевше, а сам будинок комфортабельніший і цікавіший, з погляду архітектури. На думку команди Stripe Architects, подібна система може працювати як для вільних міських площ, так і для реновації наявних «радянських» мікрорайонів і відновлення міст, які постраждали внаслідок війни.
Команда пропонує розбити Одесу на ділянки, що приблизно відповідають розмірам кварталів в історичному центрі. Елементом забудови мають стати парцелі (земельна ділянка, яку використовують як одиницю обліку при складанні земельних кадастрів), з яких складається квартал. Їхній невеликий розмір зробить доступним будівництво для більшої кількості людей. Тобто, по суті, це модульна система міста.
Команда впровадила принципи концепції на двох довільних ділянках в Одесі: занедбаній території заводу ЗОР, де збиралися побудувати спортивне містечко під Євробаскет-2015, і частину Черемушок, у районі площі Толбухіна. Згідно з розрахунками, за такої реконструкції спальних мікрорайонів щільність населення зросте. Проблему особистого автотранспорту автори концепції пропонують розв’язати завдяки змінам у транспортній мережі, якісному розвитку громадського та двоколісного транспорту.
Одночасно архітектори пропонують розвивати велосипедну інфраструктуру, аж до створення цілих веловулиць, де пріоритет буде у двоколісного транспорту і пішоходів.
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті