У Києві створять безбар’єрний маршрут від соцслужб до зупинки транспорту. Що не так з цим рішенням?
Член Міжнародної асоціації фахівців з доступності вважає, що практика створення фрагментарних маршрутів не відповідає принципам інклюзивності та не вирішить проблему доступності.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 311 днів. За цей час ми опублікували 26399 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
У Святошинському районі розроблять найкоротший пішохідний маршрут, доступний для маломобільних груп населення, який з’єднає соціальні служби району з найближчою транспортною зупинкою, повідомляє пресслужба Київради. Водночас експерт наголошує, що таке рішенням не відповідає принципам сталого розвитку та інклюзивності.
Планується зробити повністю доступним та безперешкодним для маломобільних груп населення пішохідний маршрут від зупинки громадського транспорту «Універсам» по вулиці Гната Юри до Центру соціальних служб Святошинського району, який об’єднує в собі кілька установ, що надають широкий спектр адміністративних послуг. Вздовж маршруту зроблять ремонт асфальтного покриття, пониження бордюрного каменю, укладуть тактичну навігацію, попереджувальні направляючі та інформаційні тактильні смуги.
Член Міжнародної асоціації фахівців з доступності Володимир Висоцький вважає, що практика створення таких фрагментарних маршрутів не відповідає принципам інклюзивності та не вирішить проблему доступності.
«Загалом досвід країн та міст, які сповідують принципи сталого розвитку та інклюзивності, демонструє, що безбар’єрне міське середовище має формуватися та розвиватися цілісно, а не фрагментарно – це цілісний підхід. Отже, створення безбар’єрного маршруту, відірваного та ізольованого від решти міста, не можна вважати нормальною практикою. Такий маршрут не є частиною цілого безшовного міста, де у нас є маршрут від пункту «А» до «Б», а все інше – недоступність та бар’єри», – коментує Висоцький.
Цілісний підхід передбачає, що місто розглядають не як набір маршрутів, а як середовище, де людина сама обирає найзручніший шлях, тому що весь простір в цьому випадку доступний, пояснює експерт. Він нагадав, що вимоги інклюзивності прописані в Державних будівельних нормах та інших законах України.
«Створення маршруту виглядає вибірковим. Нам наче кажуть, що маломобільні групи мають рухатися цими маршрутами, а не іншими. Водночас незрозуміло, на підставі яких даних з’ясувалося, що це кращий маршрут та що він має вести до Центру соціальних служб, а не до інших недоступних місць, наприклад, магазину, аптеки, пошти тощо. Тобто незрозуміла сама логіка побудови маршруту», – вважає Висоцький.
Крім того, цей маршрут не враховує інклюзивність громадського транспорту, який зупинятиметься на зупинці.
Коментарі:
Comments are closed.
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті