Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 294 днів. За цей час ми опублікували 23616 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Ілюстративне фото: national-tile.com

У Святошинському районі розроблять найкоротший пішохідний маршрут, доступний для маломобільних груп населення, який з’єднає соціальні служби району з найближчою транспортною зупинкою, повідомляє пресслужба Київради. Водночас експерт наголошує, що таке рішенням не відповідає принципам сталого розвитку та інклюзивності.

Планується зробити повністю доступним та безперешкодним для маломобільних груп населення пішохідний маршрут від зупинки громадського транспорту «Універсам» по вулиці Гната Юри до Центру соціальних служб Святошинського району, який об’єднує в собі кілька установ, що надають широкий спектр адміністративних послуг. Вздовж маршруту зроблять ремонт асфальтного покриття, пониження бордюрного каменю, укладуть тактичну навігацію, попереджувальні направляючі та інформаційні тактильні смуги.

Член Міжнародної асоціації фахівців з доступності Володимир Висоцький вважає, що практика створення таких фрагментарних маршрутів не відповідає принципам інклюзивності та не вирішить проблему доступності.

«Загалом досвід країн та міст, які сповідують принципи сталого розвитку та інклюзивності, демонструє, що безбар’єрне міське середовище має формуватися та розвиватися цілісно, а не фрагментарно – це цілісний підхід. Отже, створення безбар’єрного маршруту, відірваного та ізольованого від решти міста, не можна вважати нормальною практикою. Такий маршрут не є частиною цілого безшовного міста, де у нас є маршрут від пункту «А» до «Б», а все інше – недоступність та бар’єри», – коментує Висоцький.

Цілісний підхід передбачає, що місто розглядають не як набір маршрутів, а як середовище, де людина сама обирає найзручніший шлях, тому що весь простір в цьому випадку доступний, пояснює експерт. Він нагадав, що вимоги інклюзивності прописані в Державних будівельних нормах та інших законах України.

«Створення маршруту виглядає вибірковим. Нам наче кажуть, що маломобільні групи мають рухатися цими маршрутами, а не іншими. Водночас незрозуміло, на підставі яких даних з’ясувалося, що це кращий маршрут та що він має вести до Центру соціальних служб, а не до інших недоступних місць, наприклад, магазину, аптеки, пошти тощо. Тобто незрозуміла сама логіка побудови маршруту», – вважає Висоцький.

Крім того, цей маршрут не враховує інклюзивність громадського транспорту, який зупинятиметься на зупинці.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button