Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 294 днів. За цей час ми опублікували 23622 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: europeansleeper.eu

25 травня рушив у перший рейс нічний поїзд сполученням Берлін-Амстердам-Брюссель. Маршрут запустила нідерландська стартап-компанія European Sleeper.

Потяг курсуватиме тричі на тиждень в обидва боки. З Брюсселя він рушає о 19:22 і прибуває до Берліна о 6:48. У зворотному напрямку відправляється з німецької столиці о 22:56 та прибуває до столиці Бельгії о 9:27. Поїзд зупиняється в Амстердамі та Роттердамі.

У планах на наступний рік — подовжити маршрут до Дрездена та Праги. У 2025-2026 році компанія сподівається сполучити нічним поїздом Амстердам і Барселону. Цей маршрут проходитиме через Брюссель і, можливо, Париж.

На маршруті Брюссель-Берлін найдешевше коштує сидяче місце у шестимісному купе (від 79 євро). Ліжко у шестимісному купе (по три полиці з кожного боку) коштує 109 євро, у чотиримісному — 149 євро, окреме купе для однієї людини — 549 євро. У вартість квитка входить сніданок. Є також делюкс-купе на трьох, двох та одного пасажира (від 179 євро) — місця в таких купе вже розпродані на всі дати до липня. Ліжко в жіночому тримісному делюкс-купе коштує 169 євро.

Читайте також: Жіночі купе: за, проти і як це працюватиме на практиці

«У людей є запит на екологічні подорожі. Повільні поїздки стають також популярними завдяки бажанню уникнути метушні та стресу в аеропорту», — пояснює Reuters співзасновник компанії Кріс Енгельсман.

Відколи лоукост-авіакомпанії почали пропонувати ультрадешеві квитки, нічні поїзди в Європі почали зникати. Літаком можна дістатися з одного кутка Європи до іншого за дві-три години. Невеликі відстані долають швидкісні поїзди. У таких умовах довгі нічні поїздки стали неконкурентними. Востаннє нічний потяг між Брюсселем і Берліном курсував у 2008 році.

Однак вже кілька років відбувається поступове відродження нічних поїздів зі спальними купе. Порівняно з авіаперельотом, подорож у нічному поїзді на таку ж відстань генерує одну десяту частину вуглецевих викидів.

«Я обрала спальний вагон, бо мені вони дуже подобаються. Коли я була молодшою, я часто їздила такими до Марселя. Це краще для клімату, але також це й чудовий спосіб подорожувати та знайомитися з людьми», — розповідає пасажирка Лоранс Куврьор, брюссельська лікарка.

European Sleeper спершу виник як кооператив Кріса Енгельсмана та Елмера ван Бюрена, який 16 років працював на нідерландській залізниці. Наприкінці травня 2021 року вони зібрали 500 тисяч євро за 15 хвилин, продавши акції дрібним інвесторам. Наступного року в такий же спосіб отримали майже 2,5 мільйона євро.

Фото: europeansleeper.eu

Організувати залізничний маршрут, який пролягає між різними країнами, було вкрай непростим завданням. У кожній країні графік узгоджують різні організації. до того ж, ремонтні роботи на залізниці зазвичай проводять вночі, і це значна перепона для нічного поїзда.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button