Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 294 днів. За цей час ми опублікували 23618 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: kpt.kyiv.ua/study

Водійка тролейбусу №37, яка вигнала 13-річного хлопця з велосипедом, мала на це право. Адже водії комунального громадського транспорту мають право вимагати від пасажира покинути салон, якщо ті порушують правила перевезення, прокоментували Хмарочосу в «Київпастрансі».

За словами речника КПТ Олега Грищака, пасажир тролейбусу порушив пункт 5.6 Правил користування міським наземним пасажирським транспортом міста Києва, ухвалених Київською міською радою рішенням від 28 лютого 2019 року. Чинні правила дозволяють провозити велосипед тільки у розібраному стані. Водій має право вимагати від пасажира покинути салон за порушення правил.

При цьому у правилах немає пояснення, як правильно перевозити велосипед і що означає «розібраний стан». Отже, ця «шпарина» у правилах дає можливість трактувати «розібраний стан»  по-різному. Наприклад, за словами велосипедистів, вони знімають переднє колесо під час перевезення велосипеда в громадському транспорті.

Спільнота «Пасажири Києва» зазначає, що в місті недостатньо розвинена велоінфраструктура, щоб забороняти провіз велосипедів в громадському транспорті. Водночас, велосипед займає багато місця в салоні, що особливо критично в пікові години, та може забруднити колесами одяг пасажирів. Варто зазначити, що хлопець їхав  о п’ятій годині вечора в п’ятницю і тролейбус не був переповнений людьми.

У громадській організації «Київ – велосипедне місто» вважають, що у Києва відсутня політика щодо розвитку велосипедного руху. Як відомо, ДТІ на початку повномасштабної війни ліквідував сектор, який відповідав за веломережу.

«Такі непорозуміння відбуваються тому, що правила написані “на відчепись” і немає чіткого визначення, чи можна перевозити велосипед, чи ні. Це сталося тому, що у міста відсутня політика щодо розвитку велосипедного руху. Правила користування міським наземним пасажирським транспортом міста Києва зазначають, що забороняється перевозити предмети довжиною понад 190 см (а велосипед може бути як 180 см довжиною, так і 200 см), крім велосипедів, що складаються, а також безоплатно можна перевозити велосипеди у розібраному вигляді», – зазначили в ГО.

Наприклад, у Львові правила проїзду дозволяють перевозити велосипеди у громадському транспорті. На думку Нагорного, наразі найбільш оптимальним компромісом було б дозволити перевозити велосипед поза годинами-пік та у вихідні, коли у транспорті менше людей.

«Хоча, в ідеалі, транспорту на маршрутах має бути достатньо для того, аби всі пасажири їхали у гідних умовах, а не були змушені штовхатися навіть без велосипедів у салоні тролейбуса. Але у міста інші пріоритети – відкривають новий маршрут з великим інтервалом руху, при цьому не оптимізовуючи рух уже існуючих маршрутів. Відповідно, всі знову щонайменше будуть чекати автобус півгодини, він через це не буде користуватися попитом і його закриють через пару місяців “через відсутність пасажиропотоку”, а щонайбільше – він ще більше розпорошить дефіцитний рухомий склад громадського транспорту, піднімуться інтервали руху на багатьох маршрутах і це лише стимулюватиме людей купувати автомобілі», – вважають в організації.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button