Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: chairulfajar

Шум повсякденного життя може мати тривалий негативний вплив на весь організм. Видання The New York Times зазначає, що, згідно з науковими дослідженнями, шум збільшує ризик гіпертонії, інсульту та серцевих нападів.

Шум потрапляє в організм через вуха та передається у центр виявлення стресу в мозку – мигдалеподібне тіло. Якщо воно хронічно гіперактивується під впливом шуму, реакції починають спричиняти шкідливі наслідки. Ендокринна система може реагувати, викликаючи надмірну кількість кортизолу, адреналіну та інших хімічних речовин. Симпатична нервова система прискорює серцебиття, підвищує кров’яний тиск і запускає вироблення запальних клітин. У результаті це може призвести до запалення, гіпертонії та накопичення бляшок в артеріях, що підвищує ризик серцевих захворювань, інфарктів та інсультів.

Дослідники просканували мозок людей, коли ті слухали неприємні звуки, і наживо спостерігали, як активуються їхні мигдалеподібні тіла. Щоб імітувати безперервні ночі з шумом, вчені відтворили десятки спорадичних записів поїздів і літаків. Вони виявили, що наступного ранку у людей  підвищився рівень адреналіну, артерії стали жорсткішими, а рівень білків у плазмі крові підвищився, що свідчить про запалення.

Коли дослідники проаналізували сканування мозку та медичні записи сотень людей у Массачусетській лікарні. Вони виявили, що ті, хто жив у районах з високим рівнем транспортного шуму, були більш схильні до високої активності мигдалеподібного тіла, запалення артерій і – протягом п’яти років – серйозних проблем із серцем.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, середній рівень шуму від дорожнього руху вище 53 дБ або середній рівень шуму від літаків вище 45 дБ пов’язані з негативними наслідками для здоров’я. ВООЗ рекомендує, щоб середньорічний рівень нічного шуму за межами спалень не перевищував 40 дБ, щоб запобігти негативному впливу на здоров’я, і щоб рівень нічного шуму всередині спалень не перевищував 30 дБ для забезпечення якісного сну.

Водночас вчені підозрюють, що уривчасті звуки – повторювані звуки реактивних двигунів або свисток поїздів – більш шкідливі для здоров’я, ніж безперервне гудіння жвавої проїжджої частини, навіть якщо середній рівень децибел є порівнянним.

Європейський Союз вимагає від країн-членів здійснювати моніторинг та оцінку рівнів шуму в регіонах. Країни мають кожні п’ять років розробляти нові плани дій, спрямовані на громади, що піддаються найбільшому ризику. Наразі ЄС вимагає встановлення безшумних гальмівних замків на вантажних залізничних поїздах і маркування шуму на зовнішньому електрообладнанні; він також вимагає зниження рівня шуму в автомобілебудуванні та пом’якшення наслідків в аеропортах.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button