Чому подаровані Варшавою вагони не їздитимуть у метро Києва?
Варшавські вагони аналогічні тим, що курсують на лініях у Києві, але потребують додаткової адаптації.
Варшавські вагони аналогічні тим, що курсують на лініях у Києві, але потребують додаткової адаптації.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 297 днів. За цей час ми опублікували 23639 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Варшавський метрополітен дарує Києву 60 вагонів. Вони почали прибувати до української столиці наприкінці квітня. Однак на лінії варшавські вагони навряд чи вийдуть — їх планують розібрати на запчастини. «Хмарочос» поцікавився у керівництва метро та у транспортного експерта, чому так.
Варшавські вагони було вироблено у 1990-х на заводі в російських Митищах. Така ж серія 81 експлуатується у Києві. З роками ці вагони суттєво модернізували, повністю переробивши вентиляційну систему, додавши кондиціонери, замінивши сидіння й загалом інтер’єр салонів. Всі підготовлені до відправки до Києва вагони мають чинні сертифікати технічної працездатності. Останній ремонт такого типу вагонів Варшава проводила у 2017-2022 роках.
«Отримані вагони будуть використовуватися як технічні донори для діючого рухомого складу», — заявили у Київському метрополітені за запит «Хмарочоса».
Пояснюють, що варшавські вагони розраховані для експлуатації на колії шириною 1435 мм, а не 1520 мм, як на лініях київського метро, тож без додаткового переоснащення — заміни візків, встановлення додаткового обладнання, адаптації вагонних схем тощо — їх неможливо експлуатувати.
Водночас по кожному зчепу вагонів, які надходять із Польщі, рада метро ухвалює окреме рішення — чи адаптувати їх для експлуатації, чи використовувати як донорів.
Наразі кількості рухомого складу вистачає «для забезпечення встановлених розмірів руху поїзда», додають у метрополітені.
Київське метро справді має доволі великий запас рухомого складу, зауважує транспортний експерт Іван Черниш. Адже востаннє на повну потужність метрополітен працював у березні 2020 року — до пандемії коронавірусу та повномасштабного вторгнення. З того часу кількість рухомого складу, що експлуатується на лініях, значно скоротилась.
З іншого боку, через розрив торгівельно-виробничих ланцюгів могли з’явитися перебої з запчастинами.
«Якщо дивитись суто з точки зору пасажира, то звісно що передані з Варшави вагони 1994-1997 років випуску будуть трохи приємніші, ніж вагони, по суті, аналогічної моделі 1980-х років, що експлуатуються на синій гілці, або немодернізовані вагони більш старої моделі, що експлуатуються на червоній гілці. Але чи зважає на це метрополітен — невідомо», — додає Черниш.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті