Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 296 днів. За цей час ми опублікували 26300 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Liubov Ilchuk / Unsplash

Райдшерингові сервіси, такі як Uber і Lyft, за останнє десятиліття привнесли значні зміни в систему мобільності міст. Чи прогресивні впливи переважили негативні, розмірковує у статті для Bloomberg CityLab дослідник технологій мобільності Девід Зіппер.

Цьогоріч вийшла книга трьох американських дослідників під красномовною назвою «Руйнуючи Вашингтон: підйом Uber і занепад міста». Автори закидають, що гіг-економіка стала слугувати легким вирішенням міських проблем. Так, Uber розквітнув на тлі незадовільного стану традиційних таксі у Вашингтоні — брудних, з поганим сервісом і водіями-расистами.

Натомість Uber лише послабив права працівників (позаяк водії вважаються не частиною штату компанії, а лише користувачами мобільного застосунку), посилив затори (докладніше про це тут), не допоміг підвищити привабливість громадського транспорту та, судячи з усього, недостатньо захищав дані пасажирів.

Цифрові інновації самі по собі не можуть бути вирішенням проблем міста. Причепити датчик на сміттєвий бак і таким чином підвищити ефективність вивозу відходів — це одна річ. А от якщо намагатися боротися з бездомністю або наркоманією за допомогою розробки мобільних застосунків (це справді роблять у США) — зовсім інша справа. У складних соціальних питаннях технології так просто не працюють.

Та з іншого боку, поява Uber справді допомогла досягти прогресу, зокрема, в боротьбі з расизмом. Раніше у Вашингтоні, як, утім, і в багатьох інших американських містах, було цілком поширеним явищем, коли чорні громадяни просили білих друзів зупинити таксі — бо ж інакше водій міг і проїхати повз. Натомість, беручи замовлення у застосунку, водій не бачить кольору шкіри.

Ще стало можливим розрахуватися без готівки. Вашингтонські таксі не приймали картки аж до 2013 року — приблизно тоді ж карткою стало можливо заплатити у таксі Пхеньяна, КНДР.

Водії традиційних таксі стали заробляти менше. Однак і скарг від клієнтів поменшало. Тепер автівки чисті та мають фірмову ліврею, сервіси запустили власні мобільні застосунки.

Чи покращився би сервіс без появи Uber і Lyft? Щонайменше відомо, що роками зрушень у системі функціонування таксі Вашингтона не було жодних, а тепер ці фірми наздоганяють гіг-платформи.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button