Залізничники Польщі та України готуються відновити транскордонний маршрут ХІХ століття
Перші поїзди до Хирова почали курсувати 1872 року.
Перші поїзди до Хирова почали курсувати 1872 року.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Польща готується запустити у грудні 2024 року маршрут із Сянока до Хирова через український кордон.
Польське Управління залізничного транспорту повідомляє, що прийняло відповідну заявку від перевізника SKPL Cargo на відкриття комерційного пасажирського сполучення.
Планують запустити три щоденні пари транскордонних поїздів через прикордонний пункт Кросцьєнко (Коростенко) — так звану лінію 108.
Поїзд проїжджатиме 65-кілометрову ділянку з українського Хирова до польського Сянока за трохи більш як за дві години.
Востаннє поїзди цією ділянкою курсували у 2010 році. Маршрут закрили через проблеми з контрабандою.
Лінії 108 та 102, які сполучають Хирів із прикордонними пунктами Старжава та Нижанковичі, збудували ще в ХІХ столітті за Австрійської імперії.
Як пише Збруч, перші поїзди з Перемишля до Хирова почали курсувати 1872 року. У 1939 році колію перевели на радянський широкий стандарт. Окупувавши Галичину у 1941 році, німці відновили євроколію, але після війни частина маршруту знову відійшла до Радянського Союзу. В результаті маршрут отримав чотириколійну залізничну лінію європейської та радянської ширини.
У 1963 році Польща домовилася з СРСР, що поїзди цією ділянкою рухатимуться без зупинок на колії європейської ширини. Прикордонного та митного контролю не було, але вагони супроводжували озброєні радянські прикордонники. Пасажирам було заборонено навіть відчиняти вікно та переходити в інший вагон.
Останніми роками у Польщі та Україні сформувалися групи активістів, які просувають ідею відновлення ліній 102 і 108.
У лютому цього року Укрзалізниця заявила про завершення реконструкції обох цих ділянок.
Однак Віктор Гальчинський, один із активістів, вважає запуск ділянки примарним. Як аргумент він наводить вже погоджене сполучення на маршруті Рава-Руська — Варшава, яке відтермінували на невизначений час попри шалений попит на пасажирські перевезення з України до Польщі.
Та й так запуск ділянки Сянок–Хирів заявлено лише на кінець наступного року, в той час, як наявна на лінії залізнична інфраструктура дозволяє розпочати курсування поїздів вже цієї осені.
За даними Гальчинського, запуск маршруту відкладено через неготовність Прикордонної служби Польщі забезпечити прикордонний контроль у залізничному пункті пропуску Гребенне (Польща).
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті