Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 23 днів. За цей час ми опублікували 26876 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Зупинка на лінії 102 у Мальговичах, Польща. Фото: facebook.com/victor.halchynskyy

Польща готується запустити у грудні 2024 року маршрут із Сянока до Хирова через український кордон.

Польське Управління залізничного транспорту повідомляє, що прийняло відповідну заявку від перевізника SKPL Cargo на відкриття комерційного пасажирського сполучення.

Планують запустити три щоденні пари транскордонних поїздів через прикордонний пункт Кросцьєнко (Коростенко) — так звану лінію 108.

Лінія 102 іде від Хирова вгору на Нижанковичі й далі на Перемишль. Лінія 108 — на захід до Старжави й далі на Устрики Долішні та Сянок

Поїзд проїжджатиме 65-кілометрову ділянку з українського Хирова до польського Сянока за трохи більш як за дві години.

Востаннє поїзди цією ділянкою курсували у 2010 році. Маршрут закрили через проблеми з контрабандою.

Історія маршрутів 102/108

Лінії 108 та 102, які сполучають Хирів із прикордонними пунктами Старжава та Нижанковичі, збудували ще в ХІХ столітті за Австрійської імперії.

Як пише Збруч, перші поїзди з Перемишля до Хирова почали курсувати 1872 року. У 1939 році колію перевели на радянський широкий стандарт. Окупувавши Галичину у 1941 році, німці відновили євроколію, але після війни частина маршруту знову відійшла до Радянського Союзу. В результаті маршрут отримав чотириколійну залізничну лінію європейської та радянської ширини. 

У 1963 році Польща домовилася з СРСР, що поїзди цією ділянкою рухатимуться без зупинок на колії європейської ширини. Прикордонного та митного контролю не було, але вагони супроводжували озброєні радянські прикордонники. Пасажирам було заборонено навіть відчиняти вікно та переходити в інший вагон.

Останніми роками у Польщі та Україні сформувалися групи активістів, які просувають ідею відновлення ліній 102 і 108.

У лютому цього року Укрзалізниця заявила про завершення реконструкції обох цих ділянок.

Лінія 102 іде від Хирова вгору на Нижанковичі й далі на Перемишль. Лінія 108 — на захід до Старжави й далі на Устрики Долішні та Сянок

Сполучення можна було відкрити раніше

Однак Віктор Гальчинський, один із активістів, вважає запуск ділянки примарним. Як аргумент він наводить вже погоджене сполучення на маршруті Рава-Руська — Варшава, яке відтермінували на невизначений час попри шалений попит на пасажирські перевезення з України до Польщі. 

Та й так запуск ділянки Сянок–Хирів заявлено лише на кінець наступного року, в той час, як наявна на лінії залізнична інфраструктура дозволяє розпочати курсування поїздів вже цієї осені. 

За даними Гальчинського, запуск маршруту відкладено через неготовність Прикордонної служби Польщі забезпечити прикордонний контроль у залізничному пункті пропуску Гребенне (Польща).

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button