Українські супермаркети мережі «Сільпо» з року в рік потрапляють до переліку кращих продуктових магазинів Європи. З 2017 року, після початку ребрендингу, спершу у великих містах, а згодом і в менших містечках та селах, почали з’являтися тематичні заклади, які не тільки привертають увагу мешканців, але іноді й заохочують місцевий туризм. Проєкти залучають українських художників, які працюють над різними ідеями та в різних стилях.
Тематичні магазини як підкреслюють просторове розташування закладу, так і переносять в інші світи. Стилістику супермаркетів зберігають і кімнати для персоналу. Загалом наразі нараховується 114 дизайнерських магазинів «Сільпо» в усіх куточках України. Ми зібрали найцікавіші тематичні супермаркети мережі.
Кола на полях
с. Погреби, вул. Погребський шлях, 19
У селищі Погреби, яке розташоване на північно-східному виїзді з Києва, на стінах «Сільпо» покупців зустрічають ілюстрації з прибульцями та фермерами. Концепція магазину – кола на полях, що з’являються в різних частинах світу (такі знаходили і в Україні, до прикладу, на Вінниччині чи Херсонщині) й стали частиною поп-культури через своє загадкове походження. Найпоширеніша теорія, яка пояснює це явище, – це втручання прибульців, НЛО яких нібито залишають сліди там, де приземляються.
Дизайн супермаркету на вулиці Погребський шлях, 19, натхненний саме цим: на ілюстраціях прибульці живуть на Землі, дружать з людьми, займаються повсякденними справами, косять траву на тракторах та вирішують міжгалактичні проблеми миру в Україні. Головний арт-об’єкт, що приваблює увагу, – це прибулець на тракторі, що косить траву. Над 12 касами номери виконані у формі трикутників з колами.
Магазин мали відкрити у травні 2022 року, проте через російське вторгнення «Сільпо» в Погребах привітав покупців лише в грудні. У супермаркеті відвідувачі можуть взяти свіжий хліб з пекарні, а також зайти до кутку «Лавки традицій» з продуктами від українських фермерів. В умовах війни магазин подбав про автономне живлення.
Географічні міфи та похибки
с. Крюківщина, вул. Івана Богуна, 2а
Перше «Сільпо», яке відкрили 2023 року, присвятили відомим географічним міфам та помилковим відкриттям. 1565 кв. м. магазину в селищі Крюківщина Київської області прикрашені хибними мапами, ілюстраціями, які розповідають історії великих мореплавців та їхніх подорожей. До прикладу, на малюнки зображують експедицію Христофора Колумба до Індії, яка привела його до берегів Північної Америки, або давній міф про те, що Земля тримається на трьох китах чи слонах та черепасі. Так, касові лайтбокси оформлені у вигляді компасів.
Найбільш яскравий елемент дизайну – арт-об’єкт в зоні овочів у формі голови, всередині якої розташовані материки та логотип «Сільпо». Це ілюстрація відомої теорії «порожнистої землі» зі своїм сонцем, материками та екосистемою. Її прихильники вважають, що всередині Землі існують великі порожнини, де можуть жити певні форми життя.
«Сільпо» в Крюківщині тримається на трьох слонах: запашній випічці, піці власного виробництва та смачних стравах з кулінарії. А також на трьох китах: свіжих фруктах і овочах, солодких виробах від «Власної кондитерської» та добірних продуктах з маленьких сімейних ферм, що зібрані в «Лавці Традицій». Головна особливість магазину – це куточок розливного пива від крафтової броварні Beermaster Brewery, де пропонують десяток сортів на вибір – пільзнер, пшеничний ель, стаут та інші. Тут також є WiFi, простір коворкінгу, зарядна станція та паркінг.
Неопластицизм
м. Калуш, майд. Шептицького 7
«Сільпо» нерідко посилається і до мистецьких творів чи напрямків. Так, в місті Калуш Івано-Франківської області мережа відкрила супермаркет у стилі неопластицизму – це течія, яка зародилася в Нідерландах у ХХ сторіччі. У своїх роботах неопластики використовували обмежену палітру – лише жовтий, синій і червоний колір і тільки на білому і чорному тлі – та пропагували «чисту» геометричну форму. Найбільш відомий представник цього стилю – це нідерландський художник Піт Мондріан.
Дизайн «Сільпо» в Калуші використовує прості фігури, прямі лінії та виключно п’ять кольорів. На вході до супермаркету відвідувачі побачать портрети Піта Мондріана та Ів Сен-Лорана, дизайнера одягу, який створив колекцію коктейльних суконь у стилістиці неопластицизму. Тут також впровадили інновацію – цінники на продукти не звичайні друковані, а електронні. У невеликому магазині в 377 квадратних метрів є «Власна кондитерська» та піца «Сільпо».
Мука-манга
м. Мукачево, вул. Івана Федорова 6
«Сільпо» в Мукачеві ви точно впізнаєте – один з найпопулярніших у соціальних мережах, супермаркет натхненний манґою, або японськими коміксами. Японська культура стає все популярніша серед українських підлітків та дорослих, тож цей магазин навіть став туристичною принадою міста. Стіни «Сільпо» прикрашають ілюстрації, в стилі, характерному для японської анімації, а вивіски виконані у відповідному шрифті.
Магазин, розташований майже в центрі Мукачева, має тисячу квадратних метрів та пропонує доволі звичні для покупців послуги: тут є овочевий відділ, екзотичні фрукти, власна пекарня, острівець «Лавки традицій» та кулінарія.
Китайський кіберпанк
м. Київ, вул. Оноре де Бальзака, 91/29а
Відвідувачі торговельного центру «Квадрат» у Києві переміщуються в нову, далеку реальність, коли потрапляють до «Сільпо» в стилі китайського кіберпанку, високотехнологічного та футуристичного. Електронні цінники, цифрові вивіски з назвами відділень та написи китайською мовою прикрашають дизайн супермаркету.
На вході покупців зустрічає технологічна вивіска «Сільпо», а також усміхнений робот-андроїд з головою-комп’ютером, який показує серце. На стінах є вивіска Troeschina 2049, яка відсилає до фільму «Той, хто біжить по лезу 2049». Тут можна спробувати піцу, готові страви з кулінарії чи купити солодощі та каву у «Власній кондитерській»
Назад у стімпанк майбутнє
м. Вишгород, вул. Набережна, 11
Ще один супермаркет, який обрав тематику майбутнього, розташований у місті Вишгороді Київської області – тут «Сільпо» вирішив звернутися до того, як майбутнє уявляли раніше. Стімпанк – це підвид фантастики, де світ широко користується паровими винаходами ХІХ сторіччя, які замінюють електроніку. З елементами лофту та металевими трубами, супермаркет розташований на дорозі, що з’єднує Вишгород зі столицею. Головним арт-об’єктом магазину є механічний дирижабль, який парує над відділом овочів.
У паровому «Сільпо» є гастрономія та кулінарія, «Лавка традицій» і піца з печі, рибний відділ та м’ясними копченими виробами й кондитерська. Тут також готують шашлик на замовлення, чистять рибну кольчугу, конструюють сирні та м’ясні тарілки, а також працює флорист-механік, який спорудить подарунковий кошик.
2019 року «Сільпо» у Вишгороді потрапив до переліку кращих супермаркетів Європи за версією журналу European Supermarket Magazine.
Вишеньки на вишеньці
м. Вінниця, вул. Келецька, 121
«Сільпо» у Вінниці – це приклад того, як супермаркети мережі взаємодіють з місцевим контекстом. Магазин розташований на вулиці Келецькій, район якої має назву Вишенька – а поруч протікає однойменна річка. Історично цей район був селом поблизу Вінниці. Саме тому концепція супермаркету зібрала все, що пов’язано з вишнями.
Відвідувачів «Сільпо» в ТРЦ Plaza Park зустрічає бог Вішну – статуя з багатьма руками, що тримають вишні. Навколо неї розміщені гіллясті вишневі дерева й колони, а стіни прикрашають рецепти вишневих страв. Над відділом овочів та фруктів підвішений кабріолет вишневого кольору та Остап Вишня. Покупці знайдуть десерти у «Власній кондитерській», кавовий бутик та власну кулінарію.
S.T.A.L.K.E.R.
м. Київ, вул. Березнева 12а
Одним з перших «Сільпо», який відкрили після початку повномасштабного вторгнення, був супермаркет, натхненний світом ігор S.T.A.L.K.E.R., дії яких відбуваються в Чорнобильській зоні відчуження. Гру розробила українська компанія GSC Game World, яка допомогла створити концепцію магазину ще влітку 2021 року. На момент російського вторгнення будівля та інтер’єр були готові, а обладнання в магазині майже все не нове – його зібрали з тих «Сільпо», які опинилися в зоні окупації.
Тут прагнули відтворити гру в найдрібніших деталях: на стінах – ілюстрації, які створили художники GSC Game World, стіни внутрішнього периметру стилізували під закинуті будівлі з Темної Долини, пошкодженими складськими дверима. Усі вказівники для навігації зроблені в стилі різних локацій: наприклад, у м’ясному відділі вивіскою слугують паливні баки з імітацією вогню. Кавовий бутик біля входу до магазину оформили як бункер Сидоровича. Рибний відділ посилається на Лабораторію Х18. Тут також є власна піца та квітковий бутик.
Забуті музичні інструменти
м. Дрогобич, вул. Володимира Великого, 1-р
Тематичне «Сільпо» в місті Дрогобич відкрилося на початку цього літа – воно присвячене забутим музичним інструментам. Цитра, ліра, дримба та трембіти формують автентичний та фольклорний дизайн магазину. Українська ілюстраторка Дар’я Філіппова створила унікальні малюнки, що прикрашають стіни супермаркету. Так, фриз, присвячений Італії, демонструє найпоширеніші старі італійські інструменти, а саме – різні види гітар. Серед елементів дизайну також є копії музичних інструментів: наприклад, трембіти, що як проміння тягнуться з колон.
На площі 1325 квадратних метрів розташувався другий в місті супермаркет мережі.
Велес
с. Вовчинець, вул. Вовчинецька, 225
В Івано-Франківську, у селі Вовчинець, 20 серпня 2023 року відкрився «Сільпо» в язичницькому стилі. На тематику магазину вплинула назва торговельного центру, де він розташувався, – «Велес». Велес за слов’янською міфологією – доброзичливий бог землі, який опікується достатком, землеробством, тваринництвом, ремеслами та торгівлею. Його статуя вітає гостей супермаркету на вході.
Далі, посеред овочевого відділу розміщено інсталяцію дерева життя, яке в нашій культурі символізує єдність трьох світів – небесного, земного та потойбічного. Касові лайтбокси виконали у формі тотемів Велеса, у дизайні торговельного залу багато старовинних язичницьких символів та елементів побуту.
Тут можна знайти випічку від «Крафтяра», рибу, кулінарію та «Лавку традицій», а заплатити за покупки можна на будь-якій із 16 кас.
Полети зі мною
м. Бориспіль, вул. Київський Шлях, 76
Одна з найпопулярніших пісень американського співака Френка Сінатри Come Fligh With Me («Полети зі мною») гармонійно поєдналася з місцеположенням супермаркету в місті Бориспіль, який дав назву міжнародному київському аеропорту. Сінатра любив подорожі літаком, а 1965 року купив інноваційний на той час шестимісний бізнес-джет Learjet 23. Цей літак став натхненням для інтер’єру бориспільського «Сільпо».
У магазині є двометрова модель бізнес-джета, від якої тягнеться неоновий напис з рядками з пісні Come Fly With Me. Під стелею також підвішена копія марки із зображенням Френка Сінатри, яку випустили 2008 року в США.
Супермаркет оновили в 2021 році – тут є фреші, кулінарія, гастрономія та власна пекарня з піцою.
Швидкість. Екстрім
м. Київ, бульвар Перова, 36
«Сільпо» в ТРЦ «Квадрат» присвячений темі швидкості та екстриму. Оформлення магазину позичає елементи автомобільних перегонів – це прапорці старт-фініш, вказівники напрямку руху та вивіски у формі світлофорів. Деякі з відділів мають неонові підписи «піт-стоп».
У супермаркеті розташовані унікальні арт-об’єкти: це не тільки гоночна машина з «Формули-1», підвішена під стелею, але й реквізит українських спортсменів з Олімпійських ігор 2020 (шабля та шолом Ольги Харлан). Також від партнеру екстремальних фестів магазин отримав диджитальну інсталяцію – будку з баскетбольним кільцем та холодильником з напоями. Номери кас виконані у формі спідометрів.
Крім стандартних пропозицій «Сільпо», у супермаркеті також є кав’ярня FEEL_trd та бутик OFFTOP.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті