Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Культурна спільнота планує відродити історичну й культурну спадщину Бакотського регіону, знищену радянською владою у 1980-х роках під час будівництва Дністровської ГЕС.

Проєкт «Бакота в пошуках затопленої спадщини» створила громадська організація «Культурний Клуб» за підтримки Українського Культурного Фонду. Партнерами стали ГО ХОМГО «Територія» (фестиваль Respublica) та Староушицька селищна рада.

Нині Бакота — найпопулярніше місце серед туристичних локацій України за результатами пошукових запитів Google.

Фото: Lev in love with sun, CC BY-SA 4.0

У XII — XIII століттях Бакота була столицею Дністровського Пониззя. За часів Київської Русі слугувала торговим портом на Дністрі. Тут існував скельний чоловічий монастир. В епоху Галицько-Волинського князівства Бакота стала політично-адміністративним центром Поділля.

Історія міста скінчилася в 1981 році. Під час будівництва Новодністровської гідроелектростанції Бакоту повністю затопило водою, а заразом — майже 30 сіл, 16 тисяч гектарів плідних земель, 100 гектарів лісу. Мешканців переселили в сусідні міста й села.

У межах проєкту вже створили низку культурних продуктів і заходів. Зокрема, це інтерактивний арт-об’єкт на оглядовому майданчику Бакоти: кам’яні брили, кожна з яких символізує 28 затоплених сіл, із QR-кодом з інформацією про історію та культуру кожного села.

З артефактів, знайдених на узбережжі річок Дністер, Ушиця і Жван, а також під час експедиції напівпокинутими селами, — фотографій людей і споруд, записників, побутових речей — зібрали експозицію.

На сайті зібрали цифровий архів культурного надбання Бакоти. Там розмістили мапу маршруту з усіма культурними об’єктами регіону, яку також видали у вигляді туристичного путівника.

Також на сайті можна знайти 3D-тур скельнопечерним монастирем XII століття, найдавнішою пам’яткою культових підземних споруд і поширення православ’я на Поділлі.

На стіні Бакота Хаб намалювали мурал за мотивами робіт локального художника Олександра Грена, який жив та працював у регіоні у 1920-х роках. Саме на Бакоті він створив образи подільських жінок, а згодом був репресований.

Записали народні бакотські пісні та спогади бакотських переселенців про життя сіл до затоплення, обряди та звички.

Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
всього від 100 грн/місяць!

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button