Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 291 днів. За цей час ми опублікували 23590 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: МАУ

Майно авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» через борги розпродають на аукціонах державного підприємства СЕТАМ (Система електронних торгів арештованим майном), повідомляє видання Avianews. До повномасштабного російського вторгнення МАУ була найбільшою в Україні авіакомпанією.

На торгах вже продано логотип МАУ – його за 121 500 грн купила компанія «UIA Cafe». Також ця компанія зможе використовувати слоган «Наша якість – ваша безпека» українською та англійською мовами.

99% частку в «МАУТЕХНІК» було продано Олегу Ткачуку за 195 грн, а всі торгові марки «МАУ» викупила «Океалос Компані», єдиним бенефіціаром якої є Андрій Лобанов, пише  «Forbes Україна». Ця компанія також придбала за 38,9 млн грн 62,43% компанії «Інтеравіа», яка реєструвала пасажирів та подавала трапи до літаків в аеропортах України. Ця частка раніше належала МАУ. 

Зараз на «СЕТАМ» продають запчастини для літаків та інструменти для технічного обслуговування авіалайнерів, пишуть Avianews. На аукціоні можна купити крісла для літаків, установку для миття повітряних суден, авіазапчастини та водило для транспортування повітряних суден.

На торгах також було продано авіакаси МАУ – їх за 6,7 млн грн придбав Костянтин Герасименко.

Активи МАУ розпродаються за ціну, значно нижчу від ринкової вартості, стверджує на умовах анонімності співрозмовник «Forbes Україна», який раніше працював у керівних органах МАУ. За його оцінкою, до повномасштабного вторгнення вартість хендлінгової компанії «Інтеравіа» сягала $20 млн, а понад $10 млн складала лише вартість обладнання.

«Навіть під час війни ця компанія не може коштувати близько $1 млн. МАУ керовано продають за безцінь», – коментує співрозмовник «Forbes Україна».

Ремонтна компанія «МАУТЕХНІК», продана за 195 грн, теж обійшлась покупцеві значно нижче ринкової вартості, вважає анонімний співрозмовник видання.

«Лише сертифікат для запуску «МАУТЕХНІК» коштував власникам €2 млн, – каже співрозмовник «Forbes Україна»., – Його важко отримати, і він має велику цінність».

Історія МАУ

Авіакомпанія МАУ була створена у 1992 році як спільне підприємство України та ірландської лізингової компанії Guinness Peat Aviation (GPA). Компанія здійснювала польоти з Києва до країн Європи на літаках, отриманих в лізинг, оскільки не мала своїх.

У 1996 році частка держави у МАУ знизилася до 61,6 % у зв’язку з продажем частини акцій авіакомпаніям Austrian Airlines та SwissAir.

У квітні 2011 відбулась повна приватизація компанії: Фонд держмайна продав весь пакет акцій, що належав державі. Тоді акціонерами МАУ, окрім Фонду держмайна, були Austrian Airlines (22,52 %), ЄБРР(9,93 %) і українська Capital Investment Project (5,97 %), яка у 2008 році викупила частку у колишньої GPA. Новими власниками МАУ стали «Capital Investment Project» та кіпрська компанія «Онтобет промоушнз лімітед», яку пов’язували із бізнесменом Ігорем Коломойським. 

Серед власників цих компаній був колишній співвласник авіакомпанії «АероСвіт» Арон Майберг та ексміністр інфраструктури Борис Колесніков, розповів згодом Ігор Коломойський.

У 2015 році Коломойський визнав, що купив 25% частку в Бориса Колеснікова. Він також стверджував, що серед акціонерів компанії, крім нього та Майберга, був ще голова «Укртатнафти» Павло Овчаренко.

Навесні 2020-го, під час епідемії коронавірусної інфекції, компанія припинила діяльність і перейшла до виконання спецрейсів та вантажних перевезень. Після початку повномасштабного вторгнення Росії МАУ виконувала рейси в європейському повітряному просторі, але у жовтні 2022 через конфлікт акціонерів повністю припинила польоти.

У серпні 2021 року РНБО доручила уряду якнайшвидше врегулювати ситуацію з боргами МАУ, проте активних дій після цього не відбулось. Співрозмовники «Forbes Україна», що раніше працювали в керівних органах МАУ, на умовах анонімності припускають, що початок процедури банкрутства компанії може розпочатися вже до кінця цього року.

Нагадаємо, у травні 2022 року латвійська авіакомпанія airBaltic орендувала літак МАУ, щоб підтримати компанію.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button