Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 296 днів. За цей час ми опублікували 23629 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Jacki Drexler / Unsplash

Значні площі вулиць Чикаго перебувають у приватній власності: у 2008 році місто продало 36 тисяч паркомісць банку Morgan Stanley.

Автор блогу Climate Town, фахівець із кліматичних політик Колумбійського університету Роллі Вільямс пояснює, чому це не лише стратегічно програшна, але й економічно вкрай невигідна для міста угода.

У 2008 році Чикаго зіткнулося зі значним дефіцитом бюджету на тлі глобальної фінансової кризи. Місцевим політикам здалося непоганою ідеєю вторгувати 1,16 мільярда доларів за продаж паркомісць на 75 років. Тобто приватна компанія володітиме частиною міських вулиць до 2084 року.

Тепер це означає, що місто не контролює власні вулиці. Щоразу, як планується здійснити дорожні роботи, провести захід чи з якоїсь іншої причини призупинити роботу паркомісць, власнику відшкодовують «недоотриманий дохід».

Лише у 2012 році Чикаго заплатило таким чином Morgan Stanley понад 30 мільйонів доларів — це більше, ніж місто отримувало за оренду всіх 36 тисяч паркомісць до їх продажу.

Перед приватизацією більшість паркомісць у Чикаго коштували 25-50 центів за годину. За рік місто отримувало з паркування 20 мільйонів доларів, при експлуатаційних витратах 3-4 мільйони.

Заволодівши цими площами, Morgan Stanley збільшив тарифи вчетверо, до одного долара за годину, й обмежив максимальний час паркування двома годинами. До 2019 року — за десять років після приватизації — компанія заробила на паркуванні 1,16 мільярда доларів, таким чином окупивши вартість угоди з гаком.

Вже наступного року після підписання угоди головний аудитор Чикаго звітував, що справедлива вартість цієї угоди мала би становити, за консервативними оцінками, від 2,13 мільярда доларів, а взагалі місто могло би заробити на проданій системі паркування понад 3,5 мільярда за 75 років. Самі ж Morgan Stanley сподіваються за цей час заробити понад 9,5 мільярда.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button