Через блокаду польського кордону Україна вже втратила понад 400 млн євро. Які наслідки для торгівлі?
Аналітики припускають, що збитки для польського бізнесу можуть бути співставними з українськими.
Аналітики припускають, що збитки для польського бізнесу можуть бути співставними з українськими.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Станом на сьогодні, 22 листопада, збитки, яких зазнала економіка України через протести польських перевізників на кордоні, вже перевищили 400 мільйонів євро. Про це заявив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін, пославшись на дані Федерації роботодавців України.
«Ми фіксуємо збитки наших перевізників із розрахунку втраченої дохідності — 350 євро за простій, за добу», — цитує Баліна Суспільне.
Фінансові втрати оцінюють за допомоги адвокатів, щоби потім мати можливість подати позови — або до страйкарів, або до місцевих рад, які дозволили страйк.
Польські перевізники блокують рух вантажівок у пунктах пропуску Краківець-Корчова, Ягодин-Дорогуськ та Рава-Руська-Гребенне з шостого листопада. Завтра, 23 листопада, до страйку приєднаються польські аграрії. про те, чого вимагають польські перевізники, — докладніше читайте тут.
Найбільше від страйку страждають власне українські автоперевізники, що не можуть виконувати контракти. Кожен день простою однієї вантажівки коштує компанії 300-350 євро.
Блокада автоперевезень автоматично призвела до збільшення попиту на залізничні поставки. Автоперевізники також збільшили обсяг перевезень вантажу через територію Угорщини та Словаччини. Збільшити обсяг через кордон із Румунією не вдається через реконструкцію найбільшого пункту пропуску Порубне–Сірет.
Щодо імпорту, то блокада найболючіше вдарила по скрапленому газу. Понад 30% імпорту цього пального, потрапляє в Україну саме через польську ділянку кордону. Це спричинило здорожчання, пояснює Дзеркало тижня.
Натомість імпорт бензину та дизелю автомобілями через польський кордон не перевищує 10%. Дедалі більше імпортерів змінюють маршрути — з Польщі на Словаччину та Румунію. Існують усі передумови для зменшення цін на АЗС: окремі мережі знизили ціни на бензин на одну-дві гривні за літр.
Відчутні втрат зазнали експортери металопродукції, склотари, деревини, меблів, ліків. Відповідно, з експортерами втрачає і українська митниця, а з нею бюджет країни.
Вплив на експорт сільськогосподарської продукції незначний, вважає ЄП. У вересні автотранспортом було експортовано лише 7% від всього аграрного експорту. 64% продукції експортують залізницею, ще 26% — портами.
«Загалом ситуація із польськими страйками не перестає дивувати. Насамперед шкодою самій Польщі. Адже Україна дала Польщі величезні транзитні потоки, завантажила порти, залізниці та виробників різноманітної продукції», — зауважують автори статті на ДТ.
ЄП припускає, що збитки, яких зазнає польський бізнес, можуть бути співставними з українськими. Тому мери та поліція прикордонних польських міст вимагають припинити протест.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті