Автобус 109 демонструє, чому в Києві затори і люди пересідають на приватні автівки
Теоретично це дуже зручний маршрут між станціями метро «Харківська» та «Театральна», який запустили цього року.
Теоретично це дуже зручний маршрут між станціями метро «Харківська» та «Театральна», який запустили цього року.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24968 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Журналісти Texty.org.ua простежили за автобусним маршрутом №109 і перевірили, як він працює з обідньої перерви до вечірньої години пік. Те, як він функціонує, допомагає зрозуміти, що громадський транспорт Києва перебуває у критичному стані.
Теоретично це дуже зручний маршрут між станціями метро «Харківська» та «Театральна», який допомагає без пересадок дістатися з Позняків і Березняків до центру Києва. Його запустили цього року.
Але в реальності все інакше. Так, головний редактор видання Роман Кульчинський міг би без пересадок добиратися автобусом №109 на роботу. Дорога займала би менш як пів години. Але через непередбачуваність автобуса він обирає довший маршрут: маршрутка і метро.
Більшість автобусів прибувають через 32–35 хвилин після попереднього, а один раз довелося чекати 40 хвилин. Хоч і за розкладом, це занадто довго.
Застосунок EasyWay не завжди працює коректно — дещо відстає від реального руху, це значить можна пропустити автобус. Іноді позначки зникають аж на пів години. Час від часу на зупинку прибували «бонусні» автобуси, які взагалі не відображалися в програмі.
Автобуси не облаштовані для людей з інвалідністю. Артдиректорка Надя Кельм була свідкою, як одній жінці довелося злізти з колісного крісла та заповзати в салон, а інші пасажири допомогли занести її крісло.
У вечірню годину пік автобус переповнений, на зупинках пасажири хочуть неодмінно сісти, бо наступного чекати задовго. Ті, хто вже в салоні, бояться пропускати інших, аби не втратити місце й не залишитися на вулиці під дощем.
У Департаменті транспортної інфраструктури КМДА повідомили, що кількість автобусів на маршруті №109 збільшуватимуть, лише якщо зросте пасажиропотік.
Таку дивну відповідь можна пояснити хіба що тим, що Київпастранс рахує кількість пасажирів в середньому за день, не враховуючи переповненість у пікові години.
Водій автобуса Микола пояснює, що автобуси не встигають за графіком через затори: передусім на мосту Патона, де немає виділених смуг для громадського транспорту. Водії приватних автівок часто зупиняються перед поворотами, блокують рух, влаштовують стоянку на виділених смугах. Час водія, витрачений у заторі, не компенсується: наприклад, він не може взяти перерву на обід, якщо затримався.
У Патрульній поліції заявляють, що контролювати паркування — не їхня компетенція, цим займаються інспектори з паркування КМДА.
Довге очікування, непередбачуваність і переповнений салон — і на додачу до цього вимога зупинятися під час повітряної тривоги — стимулюють людей пересідати в приватні автівки та користуватися маршрутками.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті