Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 276 днів. За цей час ми опублікували 23483 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/Oles.Oliynyck

Журналісти Texty.org.ua простежили за автобусним маршрутом №109 і перевірили, як він працює з обідньої перерви до вечірньої години пік. Те, як він функціонує, допомагає зрозуміти, що громадський транспорт Києва перебуває у критичному стані.

Теоретично це дуже зручний маршрут між станціями метро «Харківська» та «Театральна», який допомагає без пересадок дістатися з Позняків і Березняків до центру Києва. Його запустили цього року.

Але в реальності все інакше. Так, головний редактор видання Роман Кульчинський міг би без пересадок добиратися автобусом №109 на роботу. Дорога займала би менш як пів години. Але через непередбачуваність автобуса він обирає довший маршрут: маршрутка і метро.

40 хвилин на зупинці

Більшість автобусів прибувають через 32–35 хвилин після попереднього, а один раз довелося чекати 40 хвилин. Хоч і за розкладом, це занадто довго.

EasyWay показує прибуття, але це не точно

Застосунок EasyWay не завжди працює коректно — дещо відстає від реального руху, це значить можна пропустити автобус. Іноді позначки зникають аж на пів години. Час від часу на зупинку прибували «бонусні» автобуси, які взагалі не відображалися в програмі.

Недоступність для маломобільних

Автобуси не облаштовані для людей з інвалідністю. Артдиректорка Надя Кельм була свідкою, як одній жінці довелося злізти з колісного крісла та заповзати в салон, а інші пасажири допомогли занести її крісло.

Переповнений салон

У вечірню годину пік автобус переповнений, на зупинках пасажири хочуть неодмінно сісти, бо наступного чекати задовго. Ті, хто вже в салоні, бояться пропускати інших, аби не втратити місце й не залишитися на вулиці під дощем.

У Департаменті транспортної інфраструктури КМДА повідомили, що кількість автобусів на маршруті №109 збільшуватимуть, лише якщо зросте пасажиропотік.

Таку дивну відповідь можна пояснити хіба що тим, що Київпастранс рахує кількість пасажирів в середньому за день, не враховуючи переповненість у пікові години.

Брак виділених смуг

Водій автобуса Микола пояснює, що автобуси не встигають за графіком через затори: передусім на мосту Патона, де немає виділених смуг для громадського транспорту. Водії приватних автівок часто зупиняються перед поворотами, блокують рух, влаштовують стоянку на виділених смугах. Час водія, витрачений у заторі, не компенсується: наприклад, він не може взяти перерву на обід, якщо затримався.

У Патрульній поліції заявляють, що контролювати паркування — не їхня компетенція, цим займаються інспектори з паркування КМДА.

Довге очікування, непередбачуваність і переповнений салон — і на додачу до цього вимога зупинятися під час повітряної тривоги — стимулюють людей пересідати в приватні автівки та користуватися маршрутками.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button