У Львові запрацював електронний квиток у громадському транспорті. Чи виправдав він надії?
Безготівкова оплата запрацювала навіть у маршрутках, проте проїзних та мобільного додатка досі немає.
Безготівкова оплата запрацювала навіть у маршрутках, проте проїзних та мобільного додатка досі немає.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 185 днів. За цей час ми опублікували 25456 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
11 грудня у Львові запрацювала безготівкова система оплати проїзду в громадському транспорті – вона поширюється як на комунальний, так і приватний транспорт.
Відтепер в автобусах, трамваях та тролейбусах діють єдині тарифи, а пасажири мають можливість розрахуватися транспортною карткою ЛеоКарт, банківською картою або пристроєм з NFC. Також залишається можливість оплатити проїзд готівкою у водія, проте цей спосіб оплати є найдорожчим.
Вартість проїзду з карткою ЛеоКарт складатиме 13 гривень, банківською карткою – 15 гривень, а готівкою – 20 гривень. Згодом вартість оплати готівкою планують ще збільшити, щоб спонукати пасажирів платити електронно.
Єдина система оплати у всіх видах транспорту. Тепер львівʼяни можуть розраховуватись електронно як в автобусах, трамваях та тролейбусах, так і в маршрутках. За відсутності готівки можна не переживати, адже завжди можна оплатити проїзд ЛеоКарт або банківською карткою.
Вартість квитка залежить від типу оплати. Диференціація цін залежно від виду оплати спонукатиме пасажирів, по-перше, розраховуватись електронно, а по-друге, користуватись транспортною карткою ЛеоКарт, яка надалі матиме ще більше переваг.
Полегшення проїзду пільговикам. Після запровадження електронної системи оплату проїзду міська влада зможе розраховуватися з перевізниками за фактом здійснених валідацій пільговиків. Це стимулюватиме водіїв зупинятись на зупинках та надавати пільговикам якісні послуги. Також пільгові ЛеоКарт можуть оформити і пільговики з інших областей України та користуватися громадським транспортом у Львові безоплатно.
Досі немає додатка. Електронна система оплати проїзду досі немає свого додатка: це означає, що пасажири не можуть перевіряти баланс ЛеоКарт або поповнювати її за допомогою телефона. Поповнити картку можна лише через EasyPay або у пунктах продажу.
Немає безкоштовних пересадок. Електронна оплата не передбачає систему безкоштовних пересадок – якщо ви зміните вид транспорту, доведеться купувати новий квиток. Раніше обіцяли інтервал на пересадку у 40 хв: тоді, купивши лише один квиток, можна було б пересісти на інший транспорт у межах зазначеного часу.
Пасажири платять за поїздки, а не за відстань. Оплата транспортної роботи, яку обіцяли запровадити, ще не працює – її запустять дещо згодом. Вона передбачає оплату за відстань, яку проїхали пасажири, а не за особу.
Немає проїзних. Проїзні поки також не запустили, через що єдина вигода від купівлі ЛеоКарт – це найдешевша оплата проїзду серед всіх видів оплати. Враховуючи те, що раніше вартість проїзду в комунальному транспорті складала в середньому 10 грн, користування ЛеоКарт є не настільки вигідним, як хотілось би.
Директор департаменту міської мобільності Львівської міськради Олег Забарило розповів, що решту функціоналу, який передбачає е-квиток, планують допрацювати впродовж пів року: протягом цього часу запустять абонементи, пересадки та оплату транспортної роботи.
Нагадаємо, проєкт Програми розвитку інфраструктури Києва передбачає продовження будівництва метро на Виноградар та будівництво тролейбусних ліній за межі Києва.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті