Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 281 днів. За цей час ми опублікували 23521 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Роман Балук

11 грудня у Львові запрацювала безготівкова система оплати проїзду в громадському транспорті – вона поширюється як на комунальний, так і приватний транспорт.

Відтепер в автобусах, трамваях та тролейбусах діють єдині тарифи, а пасажири мають можливість розрахуватися транспортною карткою ЛеоКарт, банківською картою або пристроєм з NFC. Також залишається можливість оплатити проїзд готівкою у водія, проте цей спосіб оплати є найдорожчим. 

Вартість проїзду з карткою ЛеоКарт складатиме 13 гривень, банківською карткою – 15 гривень, а готівкою – 20 гривень. Згодом вартість оплати готівкою планують ще збільшити, щоб спонукати пасажирів платити електронно.

Які переваги системи?

Єдина система оплати у всіх видах транспорту. Тепер львівʼяни можуть розраховуватись електронно як в автобусах, трамваях та тролейбусах, так і в маршрутках. За відсутності готівки можна не переживати, адже завжди можна оплатити проїзд ЛеоКарт або банківською карткою.

Вартість квитка залежить від типу оплати. Диференціація цін залежно від виду оплати спонукатиме пасажирів, по-перше, розраховуватись електронно, а по-друге, користуватись транспортною карткою ЛеоКарт, яка надалі матиме ще більше переваг.

Полегшення проїзду пільговикам. Після запровадження електронної системи оплату проїзду міська влада зможе розраховуватися з перевізниками за фактом здійснених валідацій пільговиків. Це стимулюватиме водіїв зупинятись на зупинках та надавати пільговикам якісні послуги. Також пільгові ЛеоКарт можуть оформити і пільговики з інших областей України та користуватися громадським транспортом у Львові безоплатно. 

Які недоліки?

Досі немає додатка. Електронна система оплати проїзду досі немає свого додатка: це означає, що пасажири не можуть перевіряти баланс ЛеоКарт або поповнювати її за допомогою телефона. Поповнити картку можна лише через EasyPay або у пунктах продажу.

Немає безкоштовних пересадок. Електронна оплата не передбачає систему безкоштовних пересадок – якщо ви зміните вид транспорту, доведеться купувати новий квиток. Раніше обіцяли інтервал на пересадку у 40 хв: тоді, купивши лише один квиток, можна було б пересісти на інший транспорт у межах зазначеного часу.

Пасажири платять за поїздки, а не за відстань. Оплата транспортної роботи, яку обіцяли запровадити, ще не працює – її запустять дещо згодом. Вона передбачає оплату за відстань, яку проїхали пасажири, а не за особу.

Немає проїзних. Проїзні поки також не запустили, через що єдина вигода від купівлі ЛеоКарт – це найдешевша оплата проїзду серед всіх видів оплати. Враховуючи те, що раніше вартість проїзду в комунальному транспорті складала в середньому 10 грн, користування ЛеоКарт є не настільки вигідним, як хотілось би.

Директор департаменту міської мобільності Львівської міськради Олег Забарило розповів, що решту функціоналу, який передбачає е-квиток, планують допрацювати впродовж пів року: протягом цього часу запустять абонементи, пересадки та оплату транспортної роботи.

Нагадаємо, проєкт Програми розвитку інфраструктури Києва передбачає продовження будівництва метро на Виноградар та будівництво тролейбусних ліній за межі Києва.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button