У Львові запрацював електронний квиток у громадському транспорті. Чи виправдав він надії?
Безготівкова оплата запрацювала навіть у маршрутках, проте проїзних та мобільного додатка досі немає.
Безготівкова оплата запрацювала навіть у маршрутках, проте проїзних та мобільного додатка досі немає.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 281 днів. За цей час ми опублікували 23521 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
11 грудня у Львові запрацювала безготівкова система оплати проїзду в громадському транспорті – вона поширюється як на комунальний, так і приватний транспорт.
Відтепер в автобусах, трамваях та тролейбусах діють єдині тарифи, а пасажири мають можливість розрахуватися транспортною карткою ЛеоКарт, банківською картою або пристроєм з NFC. Також залишається можливість оплатити проїзд готівкою у водія, проте цей спосіб оплати є найдорожчим.
Вартість проїзду з карткою ЛеоКарт складатиме 13 гривень, банківською карткою – 15 гривень, а готівкою – 20 гривень. Згодом вартість оплати готівкою планують ще збільшити, щоб спонукати пасажирів платити електронно.
Єдина система оплати у всіх видах транспорту. Тепер львівʼяни можуть розраховуватись електронно як в автобусах, трамваях та тролейбусах, так і в маршрутках. За відсутності готівки можна не переживати, адже завжди можна оплатити проїзд ЛеоКарт або банківською карткою.
Вартість квитка залежить від типу оплати. Диференціація цін залежно від виду оплати спонукатиме пасажирів, по-перше, розраховуватись електронно, а по-друге, користуватись транспортною карткою ЛеоКарт, яка надалі матиме ще більше переваг.
Полегшення проїзду пільговикам. Після запровадження електронної системи оплату проїзду міська влада зможе розраховуватися з перевізниками за фактом здійснених валідацій пільговиків. Це стимулюватиме водіїв зупинятись на зупинках та надавати пільговикам якісні послуги. Також пільгові ЛеоКарт можуть оформити і пільговики з інших областей України та користуватися громадським транспортом у Львові безоплатно.
Досі немає додатка. Електронна система оплати проїзду досі немає свого додатка: це означає, що пасажири не можуть перевіряти баланс ЛеоКарт або поповнювати її за допомогою телефона. Поповнити картку можна лише через EasyPay або у пунктах продажу.
Немає безкоштовних пересадок. Електронна оплата не передбачає систему безкоштовних пересадок – якщо ви зміните вид транспорту, доведеться купувати новий квиток. Раніше обіцяли інтервал на пересадку у 40 хв: тоді, купивши лише один квиток, можна було б пересісти на інший транспорт у межах зазначеного часу.
Пасажири платять за поїздки, а не за відстань. Оплата транспортної роботи, яку обіцяли запровадити, ще не працює – її запустять дещо згодом. Вона передбачає оплату за відстань, яку проїхали пасажири, а не за особу.
Немає проїзних. Проїзні поки також не запустили, через що єдина вигода від купівлі ЛеоКарт – це найдешевша оплата проїзду серед всіх видів оплати. Враховуючи те, що раніше вартість проїзду в комунальному транспорті складала в середньому 10 грн, користування ЛеоКарт є не настільки вигідним, як хотілось би.
Директор департаменту міської мобільності Львівської міськради Олег Забарило розповів, що решту функціоналу, який передбачає е-квиток, планують допрацювати впродовж пів року: протягом цього часу запустять абонементи, пересадки та оплату транспортної роботи.
Нагадаємо, проєкт Програми розвитку інфраструктури Києва передбачає продовження будівництва метро на Виноградар та будівництво тролейбусних ліній за межі Києва.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті