Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Сайт Consumer Choice Center опублікував четвертий щорічний рейтинг європейських залізничних станцій. Лише дві німецькі станції, на відміну від попередніх років, опинились у першій десятці -–інші ж посіли останні місця.
Цюрих, як і минулого року, посів перше місце, а Берлінський центральний вокзал – третє. На другому місці опинився Віденський центральний вокзал, а третє та пʼяте посіли Берн (Швейцарія) та Утрехт (Нідерландв). Мюнхен, який раніше був на другому місці, опинився на 22-му, а Лондонський міжнародна станція Сент-Панкрас цього року взагалі не потрапила до списку. Серед найгірших станцій опинились Бременський вокзал, Мюнхен-Пазінг, Берлін-Зоологічний Сад, Берлін-Гезундбруннен та Берлін-Осткройц.
Київський центральний вокзал, на жаль, не увійшов до дослідження через «відсутність достатньої кількості інформації». Проте автори рейтингу зазначили, що стійкість української залізниці під час повномасштабного російського нападу «продовжує їх надихати» – у 2022 році 85% поїздів прибули вчасно попри обстріли. Автори дослідження сподіваються незабаром до дослідження і Київ.
Що вплинуло на роботу залізниці?
Автори дослідження називають пандемію COVID-19 одним із вагомих чинників, що вплинув на роботу залізниці. Наплив пасажирів у Європі стрімко зростає, через що кількість запізнень та довжина часу очікування збільшились. Російське повномасштабне вторгнення в Україну призвело до появи близько шести мільйонів українських біженців у Європі, що збільшило навантаження на залізницю.
Значні зміни також відбулись у Німеччині: запровадження єдиного квитка на весь регіональний транспорт вартістю девʼять євро додало значного тиску на маленькі залізничні станції. Хоч вартість квитка згодом підняли до 49 євро, наслідки були неминучими: субсидування призвело до перевантаження станцій, довшого часу очікування та незадоволення німецьких пасажирів.
Які критерії оцінювання?
Рейтинг створили на основі звітів національних органів влади, онлайн-статистик, оновлень у реальному часі та власного дослідження авторів. Аналізуючи залізничні станції, автори оцінювали 16 критеріїв, серед яких:
Час роботи залізничних кас. Наявність кас є важливою, адже вони надають можливість легко придбати квитки пасажирам, що не звикли користуватись застосунками. А чим довший час роботи кас, тим легше пасажирам придбати квитки у зручний час.
Види квитків. Чим більше видів квитків пропонує станція, тим більш доступними вони є для пасажирів – зокрема завдяки знижкам та вигідним пропозиціям.
Час очікування. Чим менший час очікування пасажирів, тим менша ймовірність утворення натовпу на станції, а пасажири залишаються задоволеними подорожжю.
Затримка потягів. Затримки потягів погіршують настрій пасажирів та сприяють утворенню натовпів. Автори дослідження вважали запізненням, якщо поїзд прибув на станцію із затримкою у більш ніж 5 хвилин.
Інформація на станції. Інформаційні табло та голосові оголошення допомагають пасажирам дістатись до перону, а також необхідні для людей з інвалідністю.
Ліфти та ескалатори. Наявність ліфтів та ескалаторів допомагає пасажирам легше дістатись до перону.
Доступність для людей на кріслах колісних. Наявність пандусів, спеціально облаштованих вбиралень та можливості самостійно пересуватись станцією на колісному кріслі є необхідністю для людей з інвалідністю.
Також автори рейтингу перевірили станції на наявність магазинів, закладів харчування, зон відпочинку, застосунку для купівлі квитків, безкоштовного Wi-Fi, місцевого та міжнародного сполучення, наявність більш ніж одного залізничного перевізника на станції та можливість легко дістатись до станції.
Нагадаємо, Київ потрапив у світовий рейтинг брендів міст.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті