Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Віктор Брагінський під час інтервʼю.

Начальник КП «Київський метрополітен» Віктор Брагінський дав інтерв’ю LB.ua, у якому розповів про «обґрунтовану» вартість проїзду в метро, стан тунелю на «Либідській» та будівництво нових станцій метро.

Тунель між «Либідською» та «Деміївською»

Віталій Кличко та Віктор Брагінський оглядають тунель 8 грудня. Фото: КМДА

Брагінський розповів, що тунель між «Либідською» та «Деміївською» будували у складних гідрологічних умовах, тому перші тріщини там зʼявились після трьох місяців його роботи – у березні 2011 року.

Хоч про складну ситуацію в тунелі було відомо давно, очільник метрополітену каже, що ситуація сталась «раптово» – багато тріщин з’явилося одночасно, і служби метрополітену не змогли зупинити їх самостійно.

На питання, чому тріщини не помітили під час регулярних перевірок, Брагінський відповів, що Служба колій і тунельних споруд, яка слідкує за станом тунелю, раніше вже виявляла тріщини, проте вони не були критичними. Наприклад, у 2019 та у червні 2023 року також зʼявлялись, проте вони не були критичними і їх одразу ліквідували – після цього «тунель вів себе нормально». Голова метрополітену запевняє, що як тільки зʼявилась інформація про аварійну ситуацію, було вжито всіх необхідних заходів.

Наразі відбувається слідство за фактом службової недбалості – поки висновків щодо причин підтоплення немає. Брагінський каже, що причина може бути у неякісному будівництві, проєктуванні або пов’язана з діяльністю підприємства. Він запевнив, що роботи завершать вчасно та додав, що сума робіт стане відомою лише після завершення створення проєкту та проведення проєктно-кошторисної експертизи.

Вплив масової забудови вздовж синьої гілки на протікання в тунелі Брагінський заперечує. Він розповідає, що перші тріщини зʼявились в тунелі ще до будівництва торгових центрів та ЖК, а просідання асфальту на «Деміївській» вважає наслідком аварії в тунелі, а не причиною. Очільник метрополітену наголосив, що все будівництво, яке відбувалось вздовж найновішої частини синьої гілки, було узгоджене з метрополітеном, якщо воно знаходилось «в межах технічної зони».

Вартість проїзду метро

Фото: КП «Київський метрополітен»/Facebook

Віктор Брагінський каже, що вартість проїзду – це не компетенція Київського метрополітену, проте вважає, що наразі обґрунтований тариф – це понад 30 гривень. Він додав, що оскільки мер пообіцяв не підвищувати тарифи на проїзд до закінчення війни, ціна залишиться незмінною.

Востаннє тариф підвищували у 2018 році – тоді витрати на електроенергію складали 466 мільйони гривень, а у 2024 році підприємство повинне сплатити 1,6 мільярда, каже Брагінський. На питання, чому метрополітен не хоче отримувати прибуток з реклами напряму, очільник метро відповів, що метрополітен повинен займатися своєю профільною діяльністю – перевезенням, а рекламою займаються інші підприємства.

Протікання на інших станціях

Станція «Академмістечко», на якій нещодавно помітили протікання. Фото: КП «Київський метрополітен»/Facebook

Віктор Брагінський запевняє, що всі інші ділянки, окрім перегону між «Либідською» та «Деміївською», знаходяться у безпечному стані. Перегін на Оболонських станціях, а також на станції «Контрактова» – сухий та без просідань. Щодо «Олімпійської», то там справді є вода в тунелі, проте її постійно відкачують і її рівень не збільшується, а вода у водовідвідних лотках, що знаходяться між рейками – це нормально, адже вони якраз і призначені для її збору.

Станція «Академмістечко» потребує гідроізоляційних робіт, проте на це потрібні «дуже великі кошти», каже Брагінський, хоча до цього запевнив, що усі станції знаходяться у безпечному стані та не потребують додаткових коштів з бюджету. Протікання на станції зумовлені підвищеним рівнем опадів, проте «не загрожують людям». Повноцінного ремонту станції не буде – працівники продовжать боротись з підтіканнями підручними засобами.

Будівництво нових станцій та сумнозвісна «Львівська брама»

Центральна зала недобудованої «Львівської брами». Фото: Wikipedia

Брагінський розповів і про стан сумнозвісної станції «Львівська брама» – вона законсервована і за нею постійно наглядають чергові операційники, а руйнувань не зафіксовано. Виходи та входи до станції не будують через «дуже кабальний інвестдоговір», який підписали ще на початку 2000-х років. Міська влада вже знайшла рішення, каже він, і ще до повномасштабної війни придумали в обхід договору винести вихід зі станції вбік – на земельну ділянку, яка належить місту. Потрібен рік, щоб зробити якісний проєкт і пройти експертизу, та приблизно два роки, щоб побудувати станцію, підсумовує Брагінський.

Будівництво гілки метро на Виноградар. Фото: UNN

Згадав очільник київського метрополітену і про будівництво метро на «Виноградар» – наразі тривають судові процеси з попереднім підрядником, який повинен повернути кошти. Наразі рішення знаходиться в апеляції і скоро обиратимуть нового підрядника для продовження робіт. Потрібно два місяці на завершення процедури торгів, місяць на підготовку всіх майданчиків для будівництва і місяць, щоб розпочати будівництво – це відбудеться у 2024 році, підсумовує Брагінський.

Будівництво метро на Троєщину, тобто жовтої лінії, передбачає зведення 18 станцій – у 2024-2025 роках на це закладено майже 35 мільярдів гривень. Перша черга будівництва передбачає три станції – на «Тараса Шевченка» облаштують перехід на станцію «Подільська», потім з «Лукʼянівської» зроблять перехід на «Глибочицьку», а наступну станцію збудують на Воскресенці.

Почнуть будувати жовту лінію, як тільки в міста з’являться кошти для такого будівництва – це через чотири-пʼять років, каже Брагінський.

Нагадаємо, ремонт станції «Святошин» осипається.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button