Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Минулого року на вулиці Гончара відкрився DIY бар «Сюр», фактично це продовження гончарної майстерні, яка знаходяться в приміщенні модерного будинку початку XX століття. Тут немає вивіски, вхід знаходиться з двору, але місцю не бракує відвідувачів – тут проходять ярмарки хендмейду та виставки.

Власниця простору Ксенія Гладушевська сама ж і навчає містян кераміці. Понад десять років вона працювала стилістом і художником постановником на фото- і відео проєктах, допомогала реалізовувати проєкти ресторатора Савелія Лібкіна. 

Перша майстерня, яку вона відкрила в 2017 році на вулиці Олегівський, згодом перетворилася на коворкінг для гончарів-початківців. Проте локація виявилася доволі безлюдною, поряд було тільки кладовище, тож виникло логічне рішення перебратися в центр. 

Приміщення в старовинному будинку із червоної цегли на Гончара 40, що здавалось в оренду, розташовувалось на першому поверсі, тут збереглося первісне анфіліадне планування (послідовний ряд поєднаних між собою приміщень вздовж однієї осі), що стало перевагою для місця такого формату з різними залами та різними функціями простору.

В керамічній майстерні Eye Sea, зазвичай, працюють не на гончарному колі, а ліплять руками. Для будь якого художника природним є бажання спробувати себе в роботі з новим матеріалом. Саме за цим в майстерню, зареєструвавшись на початковий клас, колись прийшов Володимир Манжоc (Художник, відомий також як Waone, крім іншого, знаний роботою у проєкті Interesni Kazki). Після нього тут з’явилось багато вже успішних ілюстраторів. Дехто з майстрів-початківців, що відвідували майстерню колись, вже відкрили власні студії кераміки.

«Тут утворилося ком’юніті з митців, які втілювали творчі задуми, або просто заходили поспілкуватись У нас завжди було багато цікавих персонажей, інколи люди приходили з якимись вином, і вже після початку повномасштабної війни я подумала, що це буде непогана ідея – відкрити справжній бар в одному з наших приміщень. В той самий час звільнилась кімната, яку ми згодом вирішили відокремити, як невеличку галерею».

Бар «Cюр»

Інтер’єр бару відповідає назві й помітно, що власники надихалися творчістю Девіда Лінча та сюрреалістами. В центрі – стіна, пофарбована у яскраво червоний колір , на якій висять дзеркала різних форм та розмірів. В спеціальні дні він перетворюється на лекторій чи на клуб для невеликих компаній. Цей київський андеграунд існує ніби в паралельній реальності, не перетинаючись з ресторанним бізнесом, ставлячи перед собою ціль згуртовувати людей навколо, а не лише заробити гроші за короткий період часу. Звісно, для існування бару потрібна ціла сукупність навичок, робота над організацією процесів, планування заходів, залучення барменів, і ресурс часу для цього. Але «Сюр» не намагається бути інстаграмною зіркою, тому зараз він не приносить великого прибутку, але збирає друзів, і існує в екосистемі всього закладу, знайомлячи гостей з усім, що відбувається в галереї та майстерні. 

«Ми робили цей бар не враховуючи тенденції ринку й те, що відбувається у сусідніх закладах, тож тут своя атмосфера. Іноді відвідувачі сидять, і бачать, як заходять люди у фартухах забруднених глиною, з келихом у руці, і просять бармена налити ще вина. Розширення простору таким чином було природним розвитком, бо з початком війни я вирішила, що нікуди не хочу їхати, а розвивати власну справу тут, продовжувати те, чим займалась. І з’явилася можливість звільнити цей простір із двориком для кав’ярні-бару. Взагалі, ідею запропонував мій друг, і я погодилась робити це з ним разом, відчуваючи цю радість нового досвіду. Але ми розійшлися майже одразу, через місяць, коли він зрозумів, що я налаштована займатися справжнім баром з алкоголем, а не маленькою точкою з кавою».  

Галерея Eye Sea

Ідея про галерею виникла з розумінням того, що вже існує аудиторія, яка чекає кераміку зі студії Eye Sea, і вже зацікавлена в її покупці і колекціонуванні. 

В майстерні з’являлися зовсім молоді художники, ще без своїх поціновувачів, але з часом їх роботи бачило все більше зацікавлених. Дехто з художників приносив свої нові роботи в бар, щоб показати і поспілкуватись. В якийсь момент в бар стало приходити все більше іноземців, співробітників амбасад, і зацікавлених у новому андеграундному закладі. 

Дехто з художників не гаючи часу, зміг цікаво презентувати свої роботи в барі, і продати їх. Запит на простір, де б демонструвалися художні твори виник сам собою, необхідність в ньому мала матеріалізуватись тим чи іншим чином. Так виникла галерея Eye Sea, що займає одну кімнату, яку навіть можна роздивитись з вікна, проходячи по вулиці Гончара.  

Серед заходів  минулого року, що пройшли в галереї, треба точно згадати виставку моментальної фотографії. Вона зібрала, можливо, найцікавіших українських авторів,  що використовують камери Polaroid та Instax, а також працюючих з процесом амбротипії. «Ще одним дуже цікавим форматом, який приманює натовп відвідувачів, стала виставка скетчбуків, – розповідає Ксенія. –  Художники приносять свої зошити з замальовками та скетчбуки. В них зберігається робочий матеріал художника, але крім ілюстрацій можна знайти рецепт “оселедця під шубою” (ну, це мама записала), або натрапити у кінці скетчбука на телефон психотерапевта. Я прослідковувала різницю між почерком людей, які працюють з тиражною графікою і ручним друком, або також ви можете побачити як відрізняється рух руки тих, хто працює з каменем чи з лінографією. Ці робочі зошити розкривають митців з якоїсь щирої, дитячої сторони».  

В листопаді 2023-го галерея мала найбільш дивний вигляд, для виставки «Сховок всередині» було вирішено вкрити підлогу справжнім трав’яним газоном. Потрібно було створити середовище, яке б не нагадувало квартиру у місті,  але мало віднести глядача на природу. Те, що траву потроху витаптували глядачі, було одним з буквальних образів того, як люди впливають на твоє внутрішнє середовище. Експозицію зібрали з робіт багатьох авторів, зроблених під час війни, але разом вони мали працювати на реакцію безпеки, відкидати глядача у дитинство, і зворушувати релігійну тематику.

Здається, зараз українці навчились не планувати свої проєкти заходячи далеко вперед. Ми не можемо виключати будь-чого, але мусимо рухатись до своїх цілей. Галерея Еye Sea може розширитись, власниця галереї живе саме з відчуттям, ніби шлях для реалізації усіх її проєктів тільки почався, але вона розуміє, що це хибна оцінка реальності, і вже багато досвіду набуто. 

Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 47 днів. За цей час ми опублікували 27052 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button