Як розвивається бізнес доставки продуктів? 54% споживачів вдаються до економії
Кількість споживачів, що замовляють доставку продуктів харчування раз на тиждень, збільшилась з 6% у 2021 році до 19,4% у 2023.
Кількість споживачів, що замовляють доставку продуктів харчування раз на тиждень, збільшилась з 6% у 2021 році до 19,4% у 2023.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 296 днів. За цей час ми опублікували 26300 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Попит на доставку продуктів в Україні продовжує зростати, а частка споживачів, що надають перевагу офлайн-шопінгу знизилась з 57% у 2021 році до 38,5% у 2023, повідомляє The Page.
CEO Zakaz.ua Андрій Курський розповів, що у 2022 ринок фуд-ритейлу зменшився, адже через повномасштабне вторгнення компанія припинила роботу у Маріуполі та Миколаєві. 2021 рік був прибутковим для компанії, проте 2022 «все зіпсував» – у 2023 компанії вдалось досягти довоєнного рівня показників кількості та частоти замовлень, проте сервіс Zakaz.ua ще не досяг окупності.
Також збільшилась кількість споживачів серед старшого покоління. У 2020 році, коли унаслідок пандемії кількість замовлень зросла на 75%, молоде покоління навчало своїх дідусів та бабусь користуватись смартфонами, щоб безпечно купувати продукти онлайн, а зараз українці, що виїхали за кордон або в інші міста України, продовжують замовляти продукти онлайн для своїх старших родичів. Після зменшення ринку навесні 2022 року поштовхом до збільшення кількості замовлень стали блекаути та часті повітряні тривоги навесні того ж року.
Наразі 93% українців мають досвід онлайн-покупок, а частка споживачів, що надають перевагу офлайн-шопінгу знизилась з 57% у 2021 році до 38,5% у 2023, свідчить дослідження Kantar Ukraine. Кількість споживачів, що замовляють доставку продуктів харчування раз на тиждень, навпаки збільшилась з 6% у 2021 році до 19,4% у 2023. Також у вихідні часто замовляють планову доставку з великим кошиком – зазвичай це молочна продукція, гастрономія, свіжі овочі та фрукти та алкогольні напої.
До економії та споживчих обмежень вдаються 54% покупців в Україні в онлайні та офлайні – це стосується як продуктів харчування, так і інших товарів.
У Zakaz.ua спостерігають, що середня вага кошика не змінилася і складає близько 21 кілограма, і середня кількість позицій у чеку також залишилася на рівні 2021 року – 23 позиції. Найбільше зростає попит на недорогі продукти з категорій повсякденного вжитку, проте є й інші тренди. Наприклад, світовий попит на здорове харчування відчутний і серед українських споживачів: у 2023 році кіноа почали замовляти частіше на 652%, порівняно з 2022 роком, а попит на насіння чіа зріс на 112%.
Аналітики компанії також помітили у 2023 році збільшення продажів кулінарії на 24% у порівнянні з 2022 роком. У топ-10 за кількістю продажів увійшли зокрема салат «Оселедець під шубою», олівʼє, вінегрет, курка гриль, піца та сосиски в тісті. Також набирають попиту і товари з категорій «Власна пекарня» та «Власна кондитерська».
Нагадаємо, у США запустили першу у світі підземну роботизовану службу доставки.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті