Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 276 днів. За цей час ми опублікували 23483 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: The Page

Попит на доставку продуктів в Україні продовжує зростати, а частка споживачів, що надають перевагу офлайн-шопінгу знизилась з 57% у 2021 році до 38,5% у 2023, повідомляє The Page.

CEO Zakaz.ua Андрій Курський розповів, що у 2022 ринок фуд-ритейлу зменшився, адже через повномасштабне вторгнення компанія припинила роботу у Маріуполі та Миколаєві. 2021 рік був прибутковим для компанії, проте 2022 «все зіпсував» – у 2023 компанії вдалось досягти довоєнного рівня показників кількості та частоти замовлень, проте сервіс Zakaz.ua ще не досяг окупності.

Фото: Victoriano Izquierdo/Unsplash

Також збільшилась кількість споживачів серед старшого покоління. У 2020 році, коли унаслідок пандемії кількість замовлень зросла на 75%, молоде покоління навчало своїх дідусів та бабусь користуватись смартфонами, щоб безпечно купувати продукти онлайн, а зараз українці, що виїхали за кордон або в інші міста України, продовжують замовляти продукти онлайн для своїх старших родичів. Після зменшення ринку навесні 2022 року поштовхом до збільшення кількості замовлень стали блекаути та часті повітряні тривоги навесні того ж року.

Фото: Imants Kaziluns/Unsplash

Наразі 93% українців мають досвід онлайн-покупок, а частка споживачів, що надають перевагу офлайн-шопінгу знизилась з 57% у 2021 році до 38,5% у 2023, свідчить дослідження Kantar Ukraine. Кількість споживачів, що замовляють доставку продуктів харчування раз на тиждень, навпаки збільшилась з 6% у 2021 році до 19,4% у 2023. Також у вихідні часто замовляють планову доставку з великим кошиком – зазвичай це молочна продукція, гастрономія, свіжі овочі та фрукти та алкогольні напої.

До економії та споживчих обмежень вдаються 54% покупців в Україні в онлайні та офлайні – це стосується як продуктів харчування, так і інших товарів.

Що купують найчастіше?

Фото: Anna Pelzer/Unsplash

У Zakaz.ua спостерігають, що середня вага кошика не змінилася і складає близько 21 кілограма, і середня кількість позицій у чеку також залишилася на рівні 2021 року – 23 позиції. Найбільше зростає попит на недорогі продукти з категорій повсякденного вжитку, проте є й інші тренди. Наприклад, світовий попит на здорове харчування відчутний і серед українських споживачів: у 2023 році кіноа почали замовляти частіше на 652%, порівняно з 2022 роком, а попит на насіння чіа зріс на 112%.

Аналітики компанії також помітили у 2023 році збільшення продажів кулінарії на 24% у порівнянні з 2022 роком. У топ-10 за кількістю продажів увійшли зокрема салат «Оселедець під шубою», олівʼє, вінегрет, курка гриль, піца та сосиски в тісті. Також набирають попиту і товари з категорій «Власна пекарня» та «Власна кондитерська».

Нагадаємо, у США запустили першу у світі підземну роботизовану службу доставки.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button