Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 293 днів. За цей час ми опублікували 23609 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: пресслужба КМДА

Середня швидкість трамваїв у містах України становить лише 13,5 км/год, що не відповідає державним будівельним нормам, свідчить дослідження громадської організації Vision Zero.

Швидкість трамваю має сягати 15-20 км/год, згідно з ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій».

З такою швидкістю їздять трамваї лише у двох містах: Кривому Розі (15,4 км/год), та Києві (15 км/год).

Водночас відносно високі показники цих міст автори дослідження пов’язують із тим, що Київ і Кривий Ріг мають більшу кількість трамвайних ліній на відокремленому полотні та на вулицях без інтенсивного руху автомобілів.

При цьому в аналізі не враховували лінії швидкісного трамвая, які є в тих же Києві та Кривому Розі, — цей вид транспорту віднесли до категорії LRT.

Нагадаємо, ГО «Пасажири Києва» нещодавно визначило ділянки з найповільнішими трамваями.

Найповільніші трамваї у Дружківці (11,8 км/год), Львові (12,1 км/год) та Конотопі (12,2 км/год).

Зазначають, що у Львові міська рада активно працює над покращенням трамвая, але обмеження швидкості створюють інфраструктурні проблеми та низка об’єктивних факторів, таких як рельєф, криві малого радіуса, рух у спільному потоці з автотранспортом.

Низька маршрутна швидкість є індикатором системних проблем:

  • деградуючий стан інфраструктури, який не дозволяє рухатись швидше навіть відносно новим трамваям;
  • неоптимальне планування вулиць, коли трамваї рухаються суміщено з автомобільним рухом й автомобільні затори блокують рух трамваїв;
  • застарілий рухомий склад, який не здатний підтримувати швидкість у межах ДБН.

ГО Vision Zero вважає, що проблеми електротранспорту мають загальнодержавний характер, а тому потребують дій на рівні держави у вигляді оновленої державної політики й механізмів фінансування.

Міським радам же дають такі рекомендації:

  • під час ремонтів і будівництва трамвайних ліній відокремлювати рух трамваїв від автомобільного потоку; 
  • за допомогою організації руху забезпечити пріоритет руху трамваїв на перехрестях;
  • переглянути розклади руху маршрутів на лініях після реконструкцій;
  • оновлювати застарілий рухомий склад трамваїв.

Команда ГО Vision Zero проаналізувала 13 із 18 наявних в Україні трамвайних мереж. Дослідження проведено на основі паспортних даних маршрутів та розкладів руху, наданих комунальними підприємствами-перевізниками.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button