Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 318 днів. За цей час ми опублікували 26449 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: пресслужба КМДА

Середня швидкість трамваїв у містах України становить лише 13,5 км/год, що не відповідає державним будівельним нормам, свідчить дослідження громадської організації Vision Zero.

Швидкість трамваю має сягати 15-20 км/год, згідно з ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій».

З такою швидкістю їздять трамваї лише у двох містах: Кривому Розі (15,4 км/год), та Києві (15 км/год).

Водночас відносно високі показники цих міст автори дослідження пов’язують із тим, що Київ і Кривий Ріг мають більшу кількість трамвайних ліній на відокремленому полотні та на вулицях без інтенсивного руху автомобілів.

При цьому в аналізі не враховували лінії швидкісного трамвая, які є в тих же Києві та Кривому Розі, — цей вид транспорту віднесли до категорії LRT.

Нагадаємо, ГО «Пасажири Києва» нещодавно визначило ділянки з найповільнішими трамваями.

Найповільніші трамваї у Дружківці (11,8 км/год), Львові (12,1 км/год) та Конотопі (12,2 км/год).

Зазначають, що у Львові міська рада активно працює над покращенням трамвая, але обмеження швидкості створюють інфраструктурні проблеми та низка об’єктивних факторів, таких як рельєф, криві малого радіуса, рух у спільному потоці з автотранспортом.

Низька маршрутна швидкість є індикатором системних проблем:

  • деградуючий стан інфраструктури, який не дозволяє рухатись швидше навіть відносно новим трамваям;
  • неоптимальне планування вулиць, коли трамваї рухаються суміщено з автомобільним рухом й автомобільні затори блокують рух трамваїв;
  • застарілий рухомий склад, який не здатний підтримувати швидкість у межах ДБН.

ГО Vision Zero вважає, що проблеми електротранспорту мають загальнодержавний характер, а тому потребують дій на рівні держави у вигляді оновленої державної політики й механізмів фінансування.

Міським радам же дають такі рекомендації:

  • під час ремонтів і будівництва трамвайних ліній відокремлювати рух трамваїв від автомобільного потоку; 
  • за допомогою організації руху забезпечити пріоритет руху трамваїв на перехрестях;
  • переглянути розклади руху маршрутів на лініях після реконструкцій;
  • оновлювати застарілий рухомий склад трамваїв.

Команда ГО Vision Zero проаналізувала 13 із 18 наявних в Україні трамвайних мереж. Дослідження проведено на основі паспортних даних маршрутів та розкладів руху, наданих комунальними підприємствами-перевізниками.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button