Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 276 днів. За цей час ми опублікували 23483 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Jacek Dylag/Unsplash

Нещодавно у Варшаві ухвалили рішення про створення зони з низьким рівнем викидів, де діятимуть обмеження для автомобілів, повідомляє Clean Air Fund.

У столиці Польщі з населенням у 1,7 мільйона станом на кінець 2022 року було зареєстровано понад два мільйони автівок. Кожним третім автомобілем у місті є вживане авто з-за кордону – таким автомобілям зазвичай близько 13 років, а виділяють вони удвічі більше газів, ніж нові авто. Згідно з дослідженням Міжнародної ради з чистого транспорту, старі автомобілі складають лише 17% від загальної кількості приватних транспортних засобів у Варшаві, проте виділяють аж 37% оксидів азоту та 51% твердих часток.

Уперше про створення спеціальної зони у Варшаві заговорили ще навесні 2022 року – місцева влада обʼєднала результати усіх наявних досліджень та провела громадські обговорення, які тривали аж три місяці. В обговореннях взяли участь понад тисяча місцевих мешканців, 70% з яких підтримали ініціативу – 66% з яких є постійними водіями авто.

Спершу міська влада планувала зробити зону більшою, проте згодом її розміри вирішили зменшити та запровадили додаткові винятки для платників податків, зареєстрованих у Варшаві. Зона з низьким рівнем викидів передбачатиме такі обмеження:

  • До кінця 2027 року на зареєстрованих мешканців Варшави не поширюватимуться обмеження – вони почнуть діяти з січня 2028 року. Відтоді усім водіям буде заборонено пересуватись зоною на дизельному авто, якому понад 13 років, та на бензиновому, віком понад 22 роки.
  • Іншим особам з липня 2024 року буде заборонено пересуватись зоною на дизельному авто, якому понад 18 років, або на бензиновому автомобілі, віком понад 27 років.
  • Особи похилого віку, яким виповнилось 70 станом на кінець 2023 року, звільнені від обмежень на невизначений термін.
  • Власники ретро-автомобілів також звільнені від обмежень.

Запровадивши такі зміни, Варшава стане на крок ближчою до статусу екологічної столиці, що слідує світовим тенденціям із захисту довкілля. Така ініціатива дозволить покращити здоровʼя містян та зменшить руйнівний вплив автомобілів на довкілля. Раніше зону з низьким рівнем викидів вже запровадили у Кракові.

Нагадаємо, у Лондоні прихильники конспірологічних теорій протестують проти розширення екопрограми Ulez – зон з наднизьким рівнем викидів.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button