Дизайнери створили шрифти з написів у київському метро
Під час роботи шрифтороби консультувалися з істориком метрополітену Олегом Тоцьким.
Під час роботи шрифтороби консультувалися з істориком метрополітену Олегом Тоцьким.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Українські дизайнери розробили набір шрифтів, на які надихнуло шрифтове оформлення київського метро.
Шрифти KTF Metro створили протягом тижня студенти літнього воркшопу Kyiv Type Foundry — Вадим Аксєєв, Євген Анфалов, Назарій Кондратюк, Даша Ленгрен та Матвій Маслюков. Засновники майстерні Євгеній Анфалов і Олесь Гергун згодом доробили п’ять із них. Працюючи над шрифтами, покликаними «зберегти типографічну пам’ять міста», вони консультувалися з істориком метрополітену Олегом Тоцьким.
«Назви станцій метро на приколійних стінах були завжди, — розповідає Тоцький. — До певного моменту це сприймалося як частина навігації. Напевно, архітектори зрозуміли, що це не працює як навігація, і з кінця 80-х — початку 90-х почали робити все, що їм заманеться».
Для кожної станції з’явилися індивідуальні написи, які подекуди нелегко прочитати. На думку багатьох спеціалістів із дизайну навігації, ці написи радше декоративні. Під час нещодавнього перейменування київських станцій шрифтороби створили новий летеринг і в інтернеті точилися суперечки щодо читабельності нових написів.
Перші сім станцій від «Дніпра» до «Шулявської» успадкували дизайн Кільцевої лінії московського метро. Монументальний стиль такої антикви був популярним за часів Сталіна.
Шрифт KTF Metro ROMAN базується на написах станцій червоної гілки. « На плитці чи мармурі київського метро ці латунні літери виглядають просто дивовижно».
З відкриттям станцій «Берестейська», «Нивки» і «Святошин» на початку 1970-х стали використовували шрифт без засічок. Також ним набрано написи на «Поштовій» та «Контрактовій площі». Спочатку створений для стін станцій, шрифт перекочував на входи до метро, а потім навіть на пам’ятники. Автор невідомий.
Написи для станцій синьої лінії з’являлися у 1980-1984 роках, з характерним широкими квадратними літерами. Такі шрифти, як Eurostile, схожі на екран телевізора, були популярні в той час у світі й асоціювалися з технологічним розвитком.
Далі настає час еклектичних рішень. Для низки станцій кінця 80-х — початку 90-х, таких як «Палац спорту», «Кловська», «Печерська», «Дружби народів», «Видубичі” написи розроблялися індивідуально.
«Під час масштабного перейменування 1990-1993 років все переплуталося, і для заміни використали стару антикву. Під час перейменувань чи декомунізації у нас не прийнято ставити щось адекватне, ми просто хочемо щось швидко прибрати. Тому вийшла дивна, хаотична суміш», — зауважує Тоцький.
Шрифт на «Золотих воротах» розробили московські архітектори. У метро тоді стверджували, що це типографіка Київської Русі. Згодом алюзії на Київську Русь з’явилися в літерах на «Видубичах», «Позняках» і «Теремках».
Написи на станціях «Дружби Народів» і «Славутич» створив Микола Альошкін.
Напис на колійній стіні станції «Харківська» викладено з плитки.
Набір шрифтів KTF Metro безкоштовний для українців, а іноземцям розробники пропонують зробити на пейпел внесок, який буде передано на благодійність.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті