Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 277 днів. За цей час ми опублікували 23483 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Українські дизайнери розробили набір шрифтів, на які надихнуло шрифтове оформлення київського метро.

Шрифти KTF Metro створили протягом тижня студенти літнього воркшопу Kyiv Type Foundry — Вадим Аксєєв, Євген Анфалов, Назарій Кондратюк, Даша Ленгрен та Матвій Маслюков. Засновники майстерні Євгеній Анфалов і Олесь Гергун згодом доробили п’ять із них. Працюючи над шрифтами, покликаними «зберегти типографічну пам’ять міста», вони консультувалися з істориком метрополітену Олегом Тоцьким.

«Назви станцій метро на приколійних стінах були завжди, — розповідає Тоцький. — До певного моменту це сприймалося як частина навігації. Напевно, архітектори зрозуміли, що це не працює як навігація, і з кінця 80-х — початку 90-х почали робити все, що їм заманеться».

Для кожної станції з’явилися індивідуальні написи, які подекуди нелегко прочитати. На думку багатьох спеціалістів із дизайну навігації, ці написи радше декоративні. Під час нещодавнього перейменування київських станцій шрифтороби створили новий летеринг і в інтернеті точилися суперечки щодо читабельності нових написів.

ROMAN

Перші сім станцій від «Дніпра» до «Шулявської» успадкували дизайн Кільцевої лінії московського метро. Монументальний стиль такої антикви був популярним за часів Сталіна.

Фото: AMY / Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0

Шрифт KTF Metro ROMAN базується на написах станцій червоної гілки. « На плитці чи мармурі київського метро ці латунні літери виглядають просто дивовижно».

З відкриттям станцій «Берестейська», «Нивки» і «Святошин» на початку 1970-х стали використовували шрифт без засічок. Також ним набрано написи на «Поштовій» та «Контрактовій площі». Спочатку створений для стін станцій, шрифт перекочував на входи до метро, а потім навіть на пам’ятники. Автор невідомий.

Фото: AMY / Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0

BLUELINE

Фото: AMY / Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0

Написи для станцій синьої лінії з’являлися у 1980-1984 роках, з характерним широкими квадратними літерами. Такі шрифти, як Eurostile, схожі на екран телевізора, були популярні в той час у світі й асоціювалися з технологічним розвитком.

SPORT

Далі настає час еклектичних рішень. Для низки станцій кінця 80-х — початку 90-х, таких як «Палац спорту», «Кловська», «Печерська», «Дружби народів», «Видубичі” написи розроблялися індивідуально.

Фото: AMY / Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0

«Під час масштабного перейменування 1990-1993 років все переплуталося, і для заміни використали стару антикву. Під час перейменувань чи декомунізації у нас не прийнято ставити щось адекватне, ми просто хочемо щось швидко прибрати. Тому вийшла дивна, хаотична суміш», — зауважує Тоцький.

BOTANICAL

Фото: AMY / Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0

Шрифт на «Золотих воротах» розробили московські архітектори. У метро тоді стверджували, що це типографіка Київської Русі. Згодом алюзії на Київську Русь з’явилися в літерах на «Видубичах», «Позняках» і «Теремках».

Фото: AMY / Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0

Написи на станціях «Дружби Народів» і «Славутич» створив Микола Альошкін.

XARKIV

Фото: AMY / Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0

Напис на колійній стіні станції «Харківська» викладено з плитки.

Набір шрифтів KTF Metro безкоштовний для українців, а іноземцям розробники пропонують зробити на пейпел внесок, який буде передано на благодійність.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button