Тенденція: українці пересідають на китайські електрокари. Які причини?
Попит на автомобілі китайського виробництва за рік зріс на 75%.
Попит на автомобілі китайського виробництва за рік зріс на 75%.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Лише в цьому березні українці придбали 6,3 тисячі нових та вживаних електромобілів — вдвічі більше, ніж за аналогічний період 2023 року, за даними Інституту дослідження авторинку. Зараз загальна кількість легкових електрокарів в Україні перевищує 96 тисяч, йдеться у матеріалі ЕП.
При цьому попит на автомобілі китайського виробництва за рік зріс на 75%, фіксує Укравтопром. За перші три місяці 2024 року китайські автомобілі охопили 18% ринку нових легковиків. Найпопулярніші серед нових — Volkswagen, Honda, BYD, Nissan та Geely.
Основна причина — ціна. За максимум 30 тисяч доларів можна отримати новий електричний кросовер з великою ємністю акумулятора. Для порівняння, європейський Volkswagen iD.4 коштуватиме майже 40 тисяч доларів без вартості доставки.
Від 2018 року в Україні не потрібно платити мито та ПДВ під час розмитнення електроавтомобіля, а лише акцизний збір — один євро за кожен кіловат ємності акумулятора.
Друга причина популярності — налагодження логістики з Азії. Електрокари з Китаю привозять дилери. Виключення — гібрид Geely Atlas Pro, який продає лише офіційний дистриб’ютор, його вартість — від 16,5 тисячі доларів.
«Ви не купите нову машину, щоб одразу її вивезти з країни. Спочатку її потрібно зареєструвати в Китаї, щоб вона отримала першу реєстрацію. Таким чином вона отримує статус уживаної і після цього може спокійно покинути територію Китаю», — пояснює голова Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький.
Це передусім складнощі з обслуговуванням та ремонтом. В Україні немає деталей для китайських електрокарів, тому їх потрібно замовляти в Китаї, і час доставлення зазвичай відчутно довший у порівнянні з доставленням із Європи.
Ще один нюанс — проблеми із зарядними портами. Автомобілі, виготовлені для китайського ринку, мають інший стандарт зарядок, тобто інший роз’єм, тож їхнім власникам доводиться купувати перехідники.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті