Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 290 днів. За цей час ми опублікували 23590 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Joshua Fernandez / Unsplash

Лише в цьому березні українці придбали 6,3 тисячі нових та вживаних електромобілів — вдвічі більше, ніж за аналогічний період 2023 року, за даними Інституту дослідження авторинку. Зараз загальна кількість легкових електрокарів в Україні перевищує 96 тисяч, йдеться у матеріалі ЕП.

При цьому попит на автомобілі китайського виробництва за рік зріс на 75%, фіксує Укравтопром. За перші три місяці 2024 року китайські автомобілі охопили 18% ринку нових легковиків. Найпопулярніші серед нових — Volkswagen, Honda, BYD, Nissan та Geely.

Основна причина — ціна. За максимум 30 тисяч доларів можна отримати новий електричний кросовер з великою ємністю акумулятора. Для порівняння, європейський Volkswagen iD.4 коштуватиме майже 40 тисяч доларів без вартості доставки.

Від 2018 року в Україні не потрібно платити мито та ПДВ під час розмитнення електроавтомобіля, а лише акцизний збір — один євро за кожен кіловат ємності акумулятора.

Друга причина популярності — налагодження логістики з Азії. Електрокари з Китаю привозять дилери. Виключення — гібрид Geely Atlas Pro, який продає лише офіційний дистриб’ютор, його вартість — від 16,5 тисячі доларів.

«Ви не купите нову машину, щоб одразу її вивезти з країни. Спочатку її потрібно зареєструвати в Китаї, щоб вона отримала першу реєстрацію. Таким чином вона отримує статус уживаної і після цього може спокійно покинути територію Китаю», — пояснює голова Інституту досліджень авторинку Станіслав Бучацький.

Проблеми китайських електрокарів

Це передусім складнощі з обслуговуванням та ремонтом. В Україні немає деталей для китайських електрокарів, тому їх потрібно замовляти в Китаї, і час доставлення зазвичай відчутно довший у порівнянні з доставленням із Європи.

Ще один нюанс — проблеми із зарядними портами. Автомобілі, виготовлені для китайського ринку, мають інший стандарт зарядок, тобто інший роз’єм, тож їхнім власникам доводиться купувати перехідники.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button