Під час війни ринок автобусних перевезень виріс більш як утричі — і це лише легальний
Найбільша частка сірого ринку — саме на внутрішніх перевезеннях. Близько 80% працює «в сіру».
Найбільша частка сірого ринку — саме на внутрішніх перевезеннях. Близько 80% працює «в сіру».
За час повномасштабного вторгнення український ринок автобусних перевезень виріс щонайменше втричі — і це тільки легальні перевезення, повідомляє Forbes.
Мережа FlixBus в Україні за ці два роки виросла в чотири рази за кількістю автобусів. На 26 міжнародних маршрутах компанії працюють 13 українських перевізників.
У перші місяці великої війни був надзвичайний пік виїзду з України, далі почалась хвиля повернень, розповідає регіональний директор FlixBus Міхал Леман. Зараз попит стабілізувався і є досить високим. Люди, які живуть у Європі, час від часу їздять до України, а ті, хто живуть в Україні й мають можливість виїжджати за кордон, їздять у Європу на відпочинок, по роботі, щоб побачитись із друзями й рідними.
«Зараз за кордон не возить тільки лінивий», — каже СЕО компанії «Євроклаб» Наталія Волк. До війни автобусний парк цього перевізника складався з 17 автобусів, зараз — із 45.
У квітні на ринок автобусних перевезень зайшов новий гравець — Concorde Capital планує вкласти в нього щонайменше 50 мільйонів гривень, і почне з реконструкції автостанції «Київ», відомої як «Яма» біля Центрального залізничного вокзалу.
Керівник Concorde Capital Ігор Мазепа оцінює ринок легальних автоперевезень у сім мільярдів гривень, виходячи з середньої вартості поїздки 900–1000 гривень. Реальні ж обʼєми ринку — з урахуванням нелегальних перевізників — можуть бути в рази більші.
Ліцензію на міжнародні перевезення мають понад три тисячі компаній, а реально їздять за кордон — близько 800. Заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач зауважує, що 25% гравців цього ринку не сплачують податки.
Найбільша частка сірого ринку — саме на внутрішніх перевезеннях. Близько 80% ринку працює «в сіру», стверджує Володимир Крейденко, заступник голови Комітету з питань транспорту та інфраструктури.
Це перевізники, які мають ліцензію, але в різний спосіб не дотримуються законодавства: наприклад, не мають відповідних дозволів, схем маршруту, розкладу руху, не заїжджають на автостанції, підбираючи пасажирів на узбіччі, «їздять» внутрішні рейси за документами на міжнародні перевезення.
За підсумками 2023 року, оборот тіньових перевізників міг сягати 13,2 мільярда гривень, за даними Крейденка.
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті