Чому загиблий президент Ірану користувався старим американським гелікоптером?
Через міжнародні санкції Ірану складно діставати запасні частини для гелікоптерів.
Через міжнародні санкції Ірану складно діставати запасні частини для гелікоптерів.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Президент Ірану Ібрагім Раїсі та ще восьмеро людей загинули в аварії гелікоптера на заході країни — у провінції Східний Азербайджан, повідомляє Reuters.
63-річний Раїсі повертався із зустрічі з азербайджанським президентом Ільхамом Алієвим. Іранська делегація летіла на трьох гелікоптерах. Один із них розбився у віддаленій гірській місцевості й повністю згорів під час аварії. Серед загиблих був також міністр закордонних справ Ірану Хусейн-Амір Абдуллахіан.
Серед причин наразі розглядають погану видимість: гелікоптер врізався в гірську вершину під час туману, повідомляє державне телебачення Ірану.
Це був Bell 212 американського виробництва. Такі гелікоптери виробляли з 1968 до 1998 року. В Ірані ця модель почала з’являтися як комерційна з кінця 1970-х, в останні роки правління шаха. Той, на якому розбився президент, був цивільною моделлю, обладнаною для перевезення урядовців.
Цивільний Bell 212 використовують берегова охорона Японії, правоохоронні органи та пожежні служби США, національна поліція Таїланду тощо. В армії Ірану є десять таких гелікоптерів. У 2018 році вертоліт цього типу розбився в Ірані, загинули четверо людей.
Через міжнародні санкції Ірану складно діставати запасні частини для гелікоптерів, тому військовий флот переважно складається з машин, випущених ще до Ісламської революції 1979 року.
До революції Іран був світською країною, якою керував проамериканський шах Мохаммед Реза Пехлеві. Опозицію до нього становило ісламське духовенство на чолі з аятолою Хомейні. Економічні проблеми дозволили поширити антиурядові настрої в суспільстві, й 1978 року Іран охопили протести, які гвардійці шаха жорстко розганяли. Зрештою у січні 1979 року шах втік із країни, а Хомейні, який перебував у вигнанні, навпаки, повернувся й очолив новий консервативний режим — Ісламську республіку Іран.
Труднощі з запчастинами могли зіграти роль і в аварії гелікоптера з Раїсі, вважає військовий аналітик CNN Седрік Лейтон.
«У цьому конкретному випадку, гадаю, це поєднання браку запасних частин через санкції плюс погода, яка була дуже поганою протягом останніх кількох днів у цій конкретній частині північно-західного Ірану. Все це, на мою думку, призвело до низки інцидентів і низки рішень, які прийняв пілот і, можливо, навіть сам президент», — зазначає він.
Фактичним керівником країни вже багато років є верховний лідер аятола Алі Хаменеї. Водночас в Інституті вивчення війни зауважують, що Раїсі мав всі шанси змінити Хаменеї на посаді верховного лідера.
За конституцією, тимчасово обов’язки президента виконуватиме віцепрезидент Мохаммад Мохбер. Вибори мають організувати протягом 50 днів.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті