Чому архіпелаг у формі карти світу біля Дубая виявився провальним?
Єдиним транспортом, яким відвідувачі можуть дістатися островів, є пором.
Єдиним транспортом, яким відвідувачі можуть дістатися островів, є пором.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Штучний архіпелаг у формі материків світу, який почали будувати у Дубаї двадцять років тому, так і лишився майже не заселеним, йдеться у матеріалі BBC.
Проєкт The World мав налічувати 260 штучних островів, розташованих за чотири кілометри від узбережжя Дубая. Вони отримали назви Австралія, Лапландія, Буенос-Айрес, Міхаель Шумахер тощо.
Архіпелаг задумували як туристичний проєкт, де кожен острів пропонує гостям познайомитися з різними культурами світу. Там також передбачалося збудувати дороге житло. Деякі з островів спроєктовані як приватні резиденції, на інших планували розмістити готелі, ресторани, курортні комплекси.
Розробкою займався найбільший державний девелопер Nakheel, що перед тим працював над іншим амбітним проєктом — островом Палм-Джумейра.
Створення «Світу» почали у 2003 році. Ціла флотилія кораблів намивала сотні мільйонів кубометрів морського піску, — адже пісок з пустелі не підходив, він швидко розмивався — і мільйони тонн каміння.
Екологи обурювалися, що підводні роботи завдали шкоди кораловим рифам у Перській затоці. Nakheel найняв морських біологів для їх реконструкції та реабілітації.
Nakheel завершила будівництво островів у 2008 році й заявила, що продала 70% із них приватним забудовникам. Далі роботи зупинилися через масштабну фінансову кризу: ціни на нерухомість у Дубаї суттєво впали, а Nakheel залізла у мільярдні борги.
На той час на архіпелаг витратили 15 мільярдів доларів.
Щоб привернути увагу до проєкту, компанія подарувала один з островів чемпіону світу Формули-1 Міхаелю Шумахеру на знак визнання його успіху.
У 2012 році на острові Ліван відкрився пляжний клуб Royal Island. У 2022-му запустили курорт Anantara World Islands із готельними номерами, віллами та спа-центром. Однак решта островів залишаються пустими.
«Одна з великих проблем The World полягає в тому, що, на відміну від інших штучних островів, він не має фізичного зв’язку з Дубаєм, — пояснює Аластер Боннетт, професор географії в університеті Ньюкасла. — Там немає ані мосту, ані дорожнього сполучення, якими можна дістатися до островів на автівці.
Забудовникам важко довозити робітників і матеріали на будівельні майданчики, а також забезпечувати острови водою й електрикою. Єдиним транспортом, яким відвідувачі можуть дістатися островів, є пором.
Останні десять років проєктом займається найбільший в ОАЕ європейський забудовник Kleindienst Group. Він створив на островах архіпелагу комплекс «Серце Європи» — серію розкішних готелів, приватних маєтків і плавучих вілл у європейському стилі. Є вулиця, де відвідувачі зможуть прогулятися під штучним дощем.
The YouTube ID of v=8WP-IFq7wck is invalid.Спочатку передбачалося, що кожен острів матиме власну електрику та воду, але це виявилося дорого і непрактично. Зараз планують об’єднати острови у «континенти».
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті