Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Знімок, зроблений із космосу у 2010 році. Фото: NASA

Штучний архіпелаг у формі материків світу, який почали будувати у Дубаї двадцять років тому, так і лишився майже не заселеним, йдеться у матеріалі BBC.

Проєкт The World мав налічувати 260 штучних островів, розташованих за чотири кілометри від узбережжя Дубая. Вони отримали назви Австралія, Лапландія, Буенос-Айрес, Міхаель Шумахер тощо.

Архіпелаг задумували як туристичний проєкт, де кожен острів пропонує гостям познайомитися з різними культурами світу. Там також передбачалося збудувати дороге житло. Деякі з островів спроєктовані як приватні резиденції, на інших планували розмістити готелі, ресторани, курортні комплекси.

Розробкою займався найбільший державний девелопер Nakheel, що перед тим працював над іншим амбітним проєктом — островом Палм-Джумейра.

Створення «Світу» почали у 2003 році. Ціла флотилія кораблів намивала сотні мільйонів кубометрів морського піску, — адже пісок з пустелі не підходив, він швидко розмивався — і мільйони тонн каміння.

Екологи обурювалися, що підводні роботи завдали шкоди кораловим рифам у Перській затоці. Nakheel найняв морських біологів для їх реконструкції та реабілітації.

Nakheel завершила будівництво островів у 2008 році й заявила, що продала 70% із них приватним забудовникам. Далі роботи зупинилися через масштабну фінансову кризу: ціни на нерухомість у Дубаї суттєво впали, а Nakheel залізла у мільярдні борги.

На той час на архіпелаг витратили 15 мільярдів доларів.

Фото: nakheel.com

Щоб привернути увагу до проєкту, компанія подарувала один з островів чемпіону світу Формули-1 Міхаелю Шумахеру на знак визнання його успіху.

У 2012 році на острові Ліван відкрився пляжний клуб Royal Island. У 2022-му запустили курорт Anantara World Islands із готельними номерами, віллами та спа-центром. Однак решта островів залишаються пустими.

«Одна з великих проблем The World полягає в тому, що, на відміну від інших штучних островів, він не має фізичного зв’язку з Дубаєм, — пояснює Аластер Боннетт, професор географії в університеті Ньюкасла. — Там немає ані мосту, ані дорожнього сполучення, якими можна дістатися до островів на автівці.

Забудовникам важко довозити робітників і матеріали на будівельні майданчики, а також забезпечувати острови водою й електрикою. Єдиним транспортом, яким відвідувачі можуть дістатися островів, є пором.

Останні десять років проєктом займається найбільший в ОАЕ європейський забудовник Kleindienst Group. Він створив на островах архіпелагу комплекс «Серце Європи» — серію розкішних готелів, приватних маєтків і плавучих вілл у європейському стилі. Є вулиця, де відвідувачі зможуть прогулятися під штучним дощем.

The YouTube ID of v=8WP-IFq7wck is invalid.

Спочатку передбачалося, що кожен острів матиме власну електрику та воду, але це виявилося дорого і непрактично. Зараз планують об’єднати острови у «континенти».

Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
всього від 100 грн/місяць!

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button