Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: KT_Alex / alltransua.com

Дефіцит електроенергії впливає на роботу електротранспорту, й міста змушені адаптуватися до умов: підлаштовуються до графіків відключень, покладаються на тролейбуси з автономним ходом, але подекуди й просто прибирають трамваї з маршрутів, йдеться у матеріалі ЦТС.

Дніпро

Після першого блекауту 23 листопада 2022 року весь електротранспорт Дніпра зупинився аж на 16 діб.

Система трамвайних і тролейбусних ліній дозволяє оперативно перемикати живлення контактної мережі з однієї ділянки на інші. Тож місто звернулося до енергопостачальних компаній та розробило п’ять графіків планових відключень. Відповідно до них коригують маршрути та графіки транспорту. З енергопостачальниками також домовилися, що ті заздалегідь, наскільки це можливо, попереджатимуть диспетчерів про аварійні відключення.

«Ми просимо дати нам 30 хвилин для того, щоби вивести рухомий склад, щоб ані тролейбус, ані трамвай не зупинився посеред перехрестя і не спричинив транспортний колапс. Це наша програма мінімум. Програма максимум — вивід рухомого складу в цілому в депо», — розповідає директор департаменту транспорту Ігор Маковцев.

Зрозуміти, яка кількість електроенергії потрібна саме зараз для живлення транспорту, допомагає автоматизована система комерційного обліку електроенергії (АСКОЕ).

Фото: CPTmotovey / alltransua.com

У Дніпрі пишаються, що саме тут з’явилися перші тролейбуси з автономним живленням в Україні. Їх обладнали літій-іонними акумуляторними батареями на базі тролейбусів Дніпро Т203. Зараз 33% тролейбусів, які виходять на маршрути, — з автономним ходом. Ті, що можуть їхати без мережі лише один кілометр, модернізують.

Є також 12 тролейбусів АКСМ-32100D на суперконденсаторах (іоністорах) з автономним ходом до 12 кілометрів. Час швидкого заряду на станції становить 8-10 хвилин. Для порівняння — на літій-іонних акумуляторах тролейбус заряджається понад годину. Ними закрили великий житловий масив Придніпровський, де зовсім не було тролейбусного руху.

Вінниця

У Вінниці так само домовляються з постачальником електроенергії щодо запланованих відключень.

У разі відключення переспрямовують автобуси та маршрутки на інші маршрути. Для цього розробили відповідний алгоритм.

Фото: Даня Гайдай / alltransua.com

Також використовують тролейбуси PTS-12 з автономним ходом. У Вінниці вони є двох типів: із запасом ходу до 20 кілометрів та з запасом до одного-трьох кілометрів.

Місто зменшило кількість трамваїв через значне енергоспоживання.

Одеса

В Одесі з червня суттєво зменшили кількість тролейбусів і трамваїв на маршрутах. Відповідно, збільшився інтервал.

Конотоп

У Конотопі, де наприкінці травня довелося повністю зупинити рух трамваїв, на лініях нині курсує шість вагонів замість десяти. Коли тривають відключення, рухомий склад стоїть.

Чернігів

Чернігів має чотири тролейбуси з автономним ходом на 20 кілометрів. Водночас, мережу частково дублюють автобуси, які можуть впоратися з пасажиропотоком.

На задньому плані — чернігівський готель «Україна», зруйнований росіянами у березні 2022 року. Фото: Horten / alltransua.com

Львів

У Львові регулюють випуск рухомого складу на лінію відповідно до графіків відключення. Наразі ліміт енергоспоживання дозволяє зберігати кількість електротранспорту на машрутах.

Є дев’ять генераторів для потреб тролейбусного і трамвайного депо та колії. Встановили один термінал Starlink для оперативного зв’язку.

Фото: Romann / alltransua.com

Наразі у місті використовується лише один тролейбус з автономним ходом.

Нагадаємо, Укрзалізниця нещодавно заявила, що побоюється за безперервний рух поїздів узимку. Тому створюють окрему компанію «УЗ Енерго», яка генеруватиме електроенергію.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button