Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 58 днів. За цей час ми опублікували 24498 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Clement Guillaume, JB Menges

У французькому Бордо відкрили новий міст імені Сімони Вейль за проєктом Рема Колгаса та Кріса ван Дейна з нідерландського бюро OMA.

На відміну від багатьох інших проєктів OMA, міст через ріку Гаронна не кидається в очі ефектним дизайном — архітектори зосередилися передусім на функціональності.

Для пішоходів і велосипедистів відведено не менше простору, ніж для автомобілів і автобусів, що незвично для мосту такої ширини (44 метри) та довжини (549 метрів), зауважує Bloomberg CityLab. Для порівняння, ширина Бруклінського моста в Нью-Йорку становить 26 метрів, а найширшого моста у Лондоні, Блекфраєрс, — 32 метри.

Таким чином, міст Симони Вейль слугує як повноцінний публічний простір. Зокрема, його збираються використовувати для проведення спортивних заходів, ярмарків і фестивалів.

«У часи іконічних споруд і міських принад, місто Бордо відзначилося рішенням побудувати цей антиіконічний дизайн», — цитує ван Дейна Dezeen.

Рем Колгас додає, що міст у Бордо є альтернативою багатьом сучасним мостам, які створюють як готові пам’ятки, застосовуючи складні інженерні рішення.

«Цей міст — для людей, а не для спеціалістів, — зазначає Колгас. — Замість того, щоб витрачати свій бюджет на структурну гімнастику, ми подвоїли його ширину заради громадського простору, щоб він сполучав частини громади».

Міст має чотири смуги для автомобілів, дві окремі смуги для громадського транспорту, а решту 28 метрів ширини, включно з двосторонньою велосмугою, описують як «нейтральний, незапрограмований простір».

Із кожного кінця мосту висадили ряди дерев, що важливо для Бордо, в якому бракує зон під нові парки.

Це восьмий міст Бордо, який сполучає береги Гаронни, а саме — передмістя Бегль і Флуарак. Кошторис склав 151 мільйон євро.

Цікаво, що до 1822 року в Бордо не було мостів узагалі, — аби не перешкоджати судноплавству річкою. Та й довший час по тому переходів між берегами бракувало, й містянами доводилося робити великі об’їзди.

У 2013 році в Бордо збудували велетенську споруду, найвищий підйомний міст Європи — міст Жака Шабана-Дельма. Тож рішення спорудити міст Сімони Вейль, ідейно протилежну конструкцію, виокремлюється на тлі французької пристрасті до величних проєктів.

Фото: CC BY-SA 3.0, A. Delesse (Prométhée)

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button