Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 54 днів. За цей час ми опублікували 24467 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Відновлення тунелю на синій гілці. Фото: Павло Авдокушин

23 липня двом посадовцям Київського метрополітену вручили підозри через підтоплення перегону між станціями «Деміївська» та «Либідська».

Начальника служби тунельних споруд і будівель та головного інженера (останній, Віктор Вигівський, — тимчасово виконує обов’язки керівника метро) звинувачують у службовій недбалості, що призвела до тяжких наслідків — ч. 2 ст. 367.

Слідчі стверджують, що ті не спостерігали за ослабленими конструкціями та спорудами, що призвело до потрапляння води, появи сталактитів, тож окремі елементи тунелю почали руйнуватися. Збитки у прокуратурі оцінили у понад 138 мільйонів гривень, а недоотримані доходи — у майже 26 мільйонів.

У метрополітені обурилися: мовляв тунель зруйнувався через неякісний проєкт і будівництво (зокрема, не було виконано хімічного закріплення ґрунтів), а звинувачують тих, хто обслуговував ділянку. Звинувачення назвали «очевидним політичним тиском». У метро сподіваються відновити рух ділянкою на початку осені.

Київська прокуратура, своєю чергою, відповіла на виправдання метрополітену: кажуть, що мають результати експертизи, які свідчать технічною причиною руйнування тунелю метро стала його неналежна експлуатація.

Стверджують, що експертиза якості будівництва тунелю не виявила порушень, які б призвели до розгерметизації. Крім того, метрополітен, мовляв, не надавав результатів жодних експертиз, чи інших документів, на яких ґрунтуються їх заяви про неякісні проєктні рішення.

«Заходи з усунення потрапляння води в тунель виконувались у період з березня 2011 року по грудень 2023 року без залучення фахівців науково-дослідних інститутів, метробуду, проектних та інші організацій або окремих фахівців, які б встановили причини пошкоджень та надали рекомендації по їх усуненню», — йдеться у заяві прокуратури.

Станцію «Деміївську» відкрили у 2010 році. Тунель між станціями «Деміївська» та «Либідська» перекрито від восьмого грудня 2023 року — частина синьої гілки у напрямку Теремків відрізана від решти системи.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button