Прокуратура: тунель станції метро «Деміївська» зруйнувався через неналежний догляд
Посадовцям Київського метрополітену вручили підозри: звинувачують у службовій недбалості.
Посадовцям Київського метрополітену вручили підозри: звинувачують у службовій недбалості.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24968 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
23 липня двом посадовцям Київського метрополітену вручили підозри через підтоплення перегону між станціями «Деміївська» та «Либідська».
Начальника служби тунельних споруд і будівель та головного інженера (останній, Віктор Вигівський, — тимчасово виконує обов’язки керівника метро) звинувачують у службовій недбалості, що призвела до тяжких наслідків — ч. 2 ст. 367.
Слідчі стверджують, що ті не спостерігали за ослабленими конструкціями та спорудами, що призвело до потрапляння води, появи сталактитів, тож окремі елементи тунелю почали руйнуватися. Збитки у прокуратурі оцінили у понад 138 мільйонів гривень, а недоотримані доходи — у майже 26 мільйонів.
У метрополітені обурилися: мовляв тунель зруйнувався через неякісний проєкт і будівництво (зокрема, не було виконано хімічного закріплення ґрунтів), а звинувачують тих, хто обслуговував ділянку. Звинувачення назвали «очевидним політичним тиском». У метро сподіваються відновити рух ділянкою на початку осені.
Київська прокуратура, своєю чергою, відповіла на виправдання метрополітену: кажуть, що мають результати експертизи, які свідчать технічною причиною руйнування тунелю метро стала його неналежна експлуатація.
Стверджують, що експертиза якості будівництва тунелю не виявила порушень, які б призвели до розгерметизації. Крім того, метрополітен, мовляв, не надавав результатів жодних експертиз, чи інших документів, на яких ґрунтуються їх заяви про неякісні проєктні рішення.
«Заходи з усунення потрапляння води в тунель виконувались у період з березня 2011 року по грудень 2023 року без залучення фахівців науково-дослідних інститутів, метробуду, проектних та інші організацій або окремих фахівців, які б встановили причини пошкоджень та надали рекомендації по їх усуненню», — йдеться у заяві прокуратури.
Станцію «Деміївську» відкрили у 2010 році. Тунель між станціями «Деміївська» та «Либідська» перекрито від восьмого грудня 2023 року — частина синьої гілки у напрямку Теремків відрізана від решти системи.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті