Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 297 днів. За цей час ми опублікували 26302 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Відновлення тунелю на синій гілці. Фото: Павло Авдокушин

23 липня двом посадовцям Київського метрополітену вручили підозри через підтоплення перегону між станціями «Деміївська» та «Либідська».

Начальника служби тунельних споруд і будівель та головного інженера (останній, Віктор Вигівський, — тимчасово виконує обов’язки керівника метро) звинувачують у службовій недбалості, що призвела до тяжких наслідків — ч. 2 ст. 367.

Слідчі стверджують, що ті не спостерігали за ослабленими конструкціями та спорудами, що призвело до потрапляння води, появи сталактитів, тож окремі елементи тунелю почали руйнуватися. Збитки у прокуратурі оцінили у понад 138 мільйонів гривень, а недоотримані доходи — у майже 26 мільйонів.

У метрополітені обурилися: мовляв тунель зруйнувався через неякісний проєкт і будівництво (зокрема, не було виконано хімічного закріплення ґрунтів), а звинувачують тих, хто обслуговував ділянку. Звинувачення назвали «очевидним політичним тиском». У метро сподіваються відновити рух ділянкою на початку осені.

Київська прокуратура, своєю чергою, відповіла на виправдання метрополітену: кажуть, що мають результати експертизи, які свідчать технічною причиною руйнування тунелю метро стала його неналежна експлуатація.

Стверджують, що експертиза якості будівництва тунелю не виявила порушень, які б призвели до розгерметизації. Крім того, метрополітен, мовляв, не надавав результатів жодних експертиз, чи інших документів, на яких ґрунтуються їх заяви про неякісні проєктні рішення.

«Заходи з усунення потрапляння води в тунель виконувались у період з березня 2011 року по грудень 2023 року без залучення фахівців науково-дослідних інститутів, метробуду, проектних та інші організацій або окремих фахівців, які б встановили причини пошкоджень та надали рекомендації по їх усуненню», — йдеться у заяві прокуратури.

Станцію «Деміївську» відкрили у 2010 році. Тунель між станціями «Деміївська» та «Либідська» перекрито від восьмого грудня 2023 року — частина синьої гілки у напрямку Теремків відрізана від решти системи.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button