Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Київпастранс

Після тривалої повітряної тривоги п’ятого вересня графіки громадського транспорту в Києві збилися на кілька годин, почалося те, що медіа назвалися «транспортним колапсом». Видання Texty.org.ua проаналізувало рух транспорту під час і після сирен. Дані підтверджують, що наземний транспорт справді довго відновлює рух після закінчення тривоги — подеколи до двох годин після відбою.

Одна з інтерактивних візуалізацій показує автобусний маршрут №22 восьмого грудня 2023 року, коли тривога почалася о 6:47 і закінчилася о 8:31. Під час тривоги автобуси стоять на зупинках, а після відбою автобуси їдуть один за одним на кінцеву, не дотримуючись інтервалів руху. Графік нормалізувався лише приблизно об 11:00, тобто за дві з половиною години після відбою.

Точки показують GPS-слід від автобусів у часі та просторі. Кожен окремий автобус на маршруті позначено окремим кольором.

Інша візуалізація показує рух трамвая №14 23 січня 2023 року. Після ранкового обстрілу та відбою о 8:14 трамваїв на маршруті з Відрадного до Контрактової площі не було аж до 9:42. У зворотному напрямку після відбою рушили кілька трамваїв, після чого утворилася двогодинна пауза, а потім ще одна годинна дірка перед черговою тривогою вдень. Після третьої тривоги на маршруті почався безлад, утворювалися перерви без трамваїв якраз у вечірню годину пік аж до ночі.

Візуалізація руху тролейбуса №47, що сполучає Троєщину зі станцію метро «Мінська» 9 серпня 2023 року, демонструє схожу картину. Повітряна тривога починається ввечері й припиняється о 18:08, на початку години пік. Далі графік збивається так, що на деяких зупинках тролейбус не з’являється понад годину.

Чому відбуваються такі збої?

Громадська організація «Пасажири Києва» вважає, що транспорт довгий час не відновлює рух, бо під час тривоги водії не стають на зупинках, а їдуть на кінцеві зупинки чи в інші місця відстою. Відповідно, після відбою машина рушає не з зупинки, де вона стала під час сирени, як було задумано, а з іншого місця, яке може навіть не бути частиною маршруту.

Це підтверджують і водії. «Нас диспетчер розвертає, відправляє на різні точки, і ми чекаємо, щоб можна було відновити графік. Хоча я не розумію, навіщо треба намагатися нагнати графік, адже через пів години може знову початися тривога. Хай би ми вже їздили, як їздимо, а потім вже до вечора графік сам відновився б», — каже водій тролейбуса Вадим.

(Без)відповідальність

Правило зупиняти рух під час повітряної тривоги було доволі поширеним явищем в українських містах у 2022 році, але нині ця норма діє лише в трьох обласних центрах: Хмельницькому, Івано-Франківську та Києві. В Одесі деякі маршрути електротранспорту курсують навіть у комендантську годину. У Києві під час повітряної тривоги ходить міська електричка, якою оперує Укрзалізниця.


У КМДА відхилили вже сім петицій з вимогою не зупиняти транспорт під час тривог, але щоразу чиновники відповідають, що не хочуть брати на себе відповідальність за пасажирів.

А тим часом, пасажири під час повітряної тривоги пересідають на маршрутки та таксі. Дехто обирає приватний автомобіль. Якщо тривога лунає пізно ввечері й після відбою маршрут вже не працює, то можна опинитися й у геть безвихідній ситуації, не маючи чим дістатися додому.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button