Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Суспільне Харків / Євген Гертнер

Вперше в історії харківського метро електропоїздом стала керувати жінка. До 2024 року на цю посаду жінок не брали, повідомляє Суспільне.

Перелік професій, на яких не можна працювати жінкам, зокрема, машиніст поїзда метрополітену, в Україні скасували у 2017 році. Але набір на курси машиністок електропоїзда у Харкові оголосили лише у січні 2023-го. Київське метро також оголосило набір серед жінок, однак, за свідченнями, відохочує кандидаток працювати. Зараз у Києві на машиністку навчається одна жінка, вона має вийти на роботу наприкінці 2024 року.

25-річна Анастасія Мазуркова закінчила Харківський політех і давно цікавилася транспортом. У метро влаштувалася працювати у 2020 році, а потім подала заявку на навчання на машиністку.


Теоретична частина триває приблизно пів року, в кінці складається фінальний іспит на право управління електропоїздом. Випускник технічної школи стає помічником машиніста. Далі знов здає іспит на машиніста у дві особи. Працює з напарником, доки не складає іспит на машиніста в одну особу. Анастасія здала ці іспити, і може керувати поїздом самостійно.

«Багато хто вважає, що просто їдеш по тунелю прямо. Звісно, їдеш по тунелю, але складність в тому, що ти постійно перебуваєш у напрузі, у підвищеній увазі. Умови праці: тунель, поїзд, світло-темрява, вібрації, робота з пасажирами. Коли ти сидиш у кабіні, пасажири — за спиною, і там дуже багато людей», — розповідає Анастасія.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button