Безмежний простір і величні гірські краєвиди, від яких перехоплює подих. Саме такою атмосферою наповнено нову локацію комплексу будинків на природі «УЛІС» біля селища Ворохта. Затишні будинки на Кривопільському перевалі, на висоті понад 1 000 метрів над рівнем моря, занурюють у природу та допомагають віднайти спокій.
Адже «УЛІС.Ворохта» – це незвичайний комплекс. Дванадцять будинків із безконтактним сервісом інтегровано в природне середовище та розташовано так, аби гості не заважали один одному. Тут заборонено шуміти, тому локація стане ідеальною для втомлених від міського гоміну й охочих усамітнитися. Однією з головних особливостей комплексу є підтримка свідомого відпочинку. Адже «УЛІС» залучений до життя громади та позиціонує себе як соціально-відповідальний бізнес. «Хмарочос» відвідав нову локацію у Карпатах і познайомилися ближче з цим проєктом.
Місце, де слухаєш гори, а чуєш себе
Локацію в Івано-Франківській області «УЛІС» описує як «нову схованку від міської метушні на висоті хмар і в обіймах величних гір». З терас будинків видніються схили гори Кострич, а зверху локації – долина селища Ворохта та вершина Говерли. Головною перевагою розташування в оточенні гір і лісу стала віддаленість комплексу від шумних і переповнених туристами місць, зокрема Буковелю та Яремче. В усьому районі лише «УЛІС» та ще один готель знаходяться поза містом і відокремлені від інших будівель.
Як розповідає Максим Виноградний, директор з маркетингу компанії DREAM Hospitality & Development, до якої належить «УЛІС», пошук ділянки та підготовчі роботи тривали протягом двох років. Зокрема, багато часу витрачається на планування комплексу. Адже будинки мають розташовуватися таким чином, щоб кути огляду з терас не охоплювали тераси інших гостей. Саме через це будівлі мають таку «скошену» форму.
Оскільки локація знаходиться на схилі, будівництво було доволі складним процесом, особливо під час дощів. Щоб вода не створювала проблем, покриття доріг зробили зі щебню. Такою дорогою легше пересуватися автівкою, завдяки кращому зчепленню.
Наразі триває будівництво першої черги, яка передбачає 23 будинки. Роботи мають завершити до кінця року. Також розпочалося зведення готелю, який повинні закінчити через півтора роки. У ньому передбачено три інклюзивні номери. А ще для маломобільних груп населення шукають варіанти рішень для зручнішого пересування територією, наприклад позашляхові колісні крісла з електроприводом, що дозволяють рухатися різними поверхнями.
Для цього використовували природні матеріали та додали елементи місцевого колориту – стіни оздобили косівською керамікою з гуцульськими мотивами. Стіни, що ведуть на терасу, зробили повністю скляними. Отже, навіть зсередини можна споглядати неймовірні краєвиди. Будинки обладнали камінами, які допоможуть наповнити вечори атмосферою тепла і затишку. Також зовні біля кожної будівлі облаштували мангальні зони.
Хоча в усіх будинках є кухня та все необхідне для приготування страв, «УЛІС.Ворохта» пропонує замовити онлайн готові страви з власного меню. Також безконтактний сервіс дозволяє придбати в онлайн-магазині продукти вітчизняних виробників й косметичні засоби. Комплекс називає себе pet-friendly, тож у ньому завжди раді домашнім улюбленцям і мають спеціально підготовлені для них речі.
Гуцульський колорит
«УЛІС.Ворохта» знаходиться в місці, яке має давні традиції. Тож, окрім відпочинку на природі, тут можна досліджувати місцевість, вивчати локальну культуру, архітектуру і побут гуцулів. «УЛІС» підготував для своїх гостей інтерактивну карту, де зібрав багато цікавих місць – від курортної Ворохти і до старовинної Верховини, яка є центром багатьох музеїв. Усі позначені локації було самостійно перевірено організаторами. Особливо «УЛІС» рекомендує відвідати полонини, де можна познайомитися з гуцульськими звичаями, поспілкуватись зі справжніми ґаздами у сироварнях та скуштувати бринзу, виготовлену за традиційними технологіями. За цією мапою гості можуть як самостійно побудувати маршрут для прогулянки, так і скористатися послугами партнерів «УЛІС», які пропонують різні тури. Якщо у гостя виникнуть якісь питання, він також може вирішити їх в онлайн режимі, зв’язавшись із менеджером.
Комплекс пропагує здоровий спосіб життя та мотивує гостей більше рухатися на природі, поєднуючи приємний і корисний відпочинок. Гостям пропонують три прогулянкові маршрути гірською місцевістю. Перший пролягає недалеко від комплексу, а два інших, вже складніших – на гору Кострич. Ті, хто прагнуть невимушеної прогулянки – можуть пройтися Кривопільським перевалом. Дорогою також радять завітати до гуцульської сироварні.
Соціальна місія
Хоча найближчий до локації населений пункт – це село Кривопілля, комплекс розташовано на території Ворохтянської громади. Тому команда вирішила налагоджувати тісну співпрацю саме з Ворохтою. Як пояснює Максим Виноградний, за межами мегаполісів більшість громад занепадають і потребують підтримки.
Зокрема, Ворохта є дотаційним регіоном, попри свій великий потенціал. Адже багато туристів відтягує на себе Буковель, незважаючи на збереження більш автентичної гуцульської культури саме в районі Верховини та Ворохти. Також великою проблемою є те, що існуючі тут бізнеси в сферах туризму та обслуговування майже не сплачують податки або знаходять способи значно зменшити їхній розмір. На думку Максима, таку ситуацію потрібно змінювати насамперед хорошим прикладом. Тому «УЛІС» завжди працює «в білу»: реєструється за фактичним місцем розташування та сплачує податки до місцевого бюджету. Так частина прибутку надходить у розвиток громади. Ще частину коштів комплекс витрачає на соціальні проєкти.
Перед початком будівництва «УЛІС» представив концепцію комплексу сільській раді та залучився підтримкою місцевої громади. «УЛІС.Ворохта», як пояснює Максим Виноградний, спрямовуватиме більшість своїх соціальних проєктів саме на туристичну сферу. Наприклад, ще на етапі будівництва «УЛІС» проспонсорував закупівлю необхідної техніки до місцевого туристичного офісу. Крім цього планують допомагати з маркетингом і популяризацією привабливих для туристів локацій.
Також «УЛІС» разом із ГО ДоЛаду проводить кемпи з емоційного відновлення та психосоціальної підтримки для ветеранів. А на всіх локаціях для військових діє постійна знижка у розмірі 30%.
Концепція свідомого відпочинку
Ідея подібного комплексу виникла у засновників DREAM Hospitality & Development під час пандемії коронавірусу. За два місяці до її початку, компанія продала європейську частину найбільшої у Східній Європі мережі DREAM Hostel, прагнучи змінити напрям бізнесу. Наразі в Україні лишилося тільки два їхніх хостели – у Києві та Львові. Також компанії належить кафе DRUZI, яке і розробляє меню для всіх локацій «УЛІС». Після продажу хостелів власники розмірковували над створенням у містах апарт-готелів. Однак COVID привніс зміни до сфери туризму, адже люди почали більше виїжджати за місто. Тоді багато хто стикнувся з проблемою, що доволі важко винайняти якісно житло у сільській місцевості з повноцінним сервісом. Так зародилася думка створити «УЛІС».
«Головною ідеєю було дати містянам досвід, який неможливо отримати в місті. Але водночас не робити проєкт, який просто копією міста на природі», – пояснює Максим Виноградний.
«УЛІС» передбачає велику відстань між будинками та неогороджену територію. Максим зазначає: «Ми називаємо комплекс «без парканів». І фізично, і ментально. Оскільки ми інтегровані в громаду та створюємо речі не лише для наших гостей, а і для будь-кого. Наприклад, на локації у Ворохті ми робимо загальне вогнище, біля якого ввечері зможуть відпочити всі охочі. Також скоро на вершині локації встановимо гойдалку, яка буде доступною для кожного перехожого».
«УЛІС.Дудки» запрацював лише за декілька місяців до початку повномасштабної війни, тому майже одразу потрапив в окупацію. Але після звільнення території комплекс швидко відновив свою роботу. Взагалі, щодо розвитку туристичної сфери під час війни, Максим Виноградний відзначає не лише негативні моменти. Адже українці почали значно більше подорожувати своєю країною та цікавитися рідною культурою. Зокрема, активізувався відпочинок у Карпатах. Тому проблем з гостями комплекс не має. Наразі «УЛІС. Дудки» завантажений майже на 90%.
Назва комплексу, як пояснює Максим, відображає одну з головних ідей проєкту: «У ній закладено простоту. Адже в нас в усьому простота і відкритість. Ми завжди намагаємося не ускладнювати і все робити максимально зрозуміло. Наприклад, один з найчастіших відгук наших гостей – що в комплексі все продумано для найменших дрібниць». І це дійсно так. Адже в будинках розміщено багато інструкцій, що допоможуть зрозуміти, як працювати з певною технікою, розпалювати камін, сортувати сміття тощо. У друкованих матеріалах, які знаходять усі гості після заселення, навіть розписано покрокову інструкцію для смаження маршмелоу, якими «УЛІС» пригощає гостей.
Основний принцип, якого дотримується команду «УЛІС», Максим описує так: «Піклування про людину, про природу та про громаду». Водночас, на його думку, це працює також з комерційної точки зору, як інвестиція у бренд. Адже таким чином підтримується його репутація як соціально-відповідального бізнесу, що приваблює більше гостей.
Загалом, комплекс працює за такою схемою: у кожного будинку є свій інвестор, який стає власником після завершення будівництва. Потім керуюча компанія укладає договір та бере ці будинки у керування. Оскільки попит зараз доволі великий, компанія зацікавлена в одночасному зведенні багатьох локацій у різних регіонах. Тому наразі активно шукає забудовників, щоб створити більше комплексів по всій Україні. Чотири потенційних місця для майбутніх локацій «УЛІС» вже знайшли на Київщині та заході України.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті