Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 298 днів. За цей час ми опублікували 26304 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: unsplash/Fons Heijnsbroek

Голова бюджетної комісії Київської міської ради Андрій Вітренко висунув пропозицію обговорити ідею безкоштовного громадського транспорту у Києві.

Наприклад, в прифронтовому Харкові метро безкоштовне, а в Києві, з бюджетом до 12 мільярдів гривень на рік, така модель відстуня.

Вітренко зазначив, що представники Департаменту фінансів та Київпастрансу виступають проти цієї ініціативи, хоча є приклади європейських столиць, де така модель успішно діє.

На даний момент програма безкоштовного транспорту реалізована у наступних містах:

  • З першого березня 2020 року уряд Люксембургу зробив весь громадський транспорт у країні безкоштовним.
  • У Талінні (Естонія) система впроваджена з 2013 року
  • У місті Дюнкерк (Франція) з 2018 року
  • В монпельє (Франція) безкоштовний громадський транспорт діє для 500 000 мешканців
  • У Хасселті (Бельгія) система працювала у 1997 році, але через фінансові складнощі від неї частково відмовилися у 2013 році.
  • У Відні (Австрія) є пільговий транспорт для молоді
  • У Ніорті (франція) аналогічна ініціатива була запроваджена у 2017 році

Разом з тим, дослідження показали, що в Люксембурзі така політика не зменшила кількість автомобілів на дорогах. В країні – один з найвищих рівнів володіння авто на душу населення в Європі, що спричинено низькими податками та низькою вартість на паливо. Прогнозується, що до 2035 року кількість автомобілів збільшиться на 6% через зростання населення.

Проте громадський транспорт не завжди є привабливою альтернативою автомобілям через нерегулярні рейси та затримки. Близько 50% працівників у Люксембурзі — люди, які щоденно їздять на роботу з сусідніх країн (Франції, Німеччини, Бельгії), для яких безкоштовний проїзд не діє за межами Люксембурга. Тому для них це невигідно.

В Талінні результати подібні до Люксембурга. Ті хто їздив на машинах, не пересіли на транспорт, зате ті, хто ходив пішки замість прогулянки обирав автобус.

Проте у французькому Дюнкерку ініціатива спричинила покращення ситуації з громадськими перевезеннями і кількість пасажирів зросла на 130% протягом п’яти років. У Ніорті це збільшило кількість пасажирів на 30%, з яких 85% раніше користувалися автомобілями.

З 2021 року всі мешканці агломерації Клермон-Ферран можуть користуватися громадським транспортом безкоштовно у вихідні дні. Проте, коли мова зайшла, чи не зробити транспорт безоплатним постійно, мер міста Олів’є Б’янкі зазначив, що на це знадобиться 15 мільйонів євро на рік.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button