Чи потрібно робити громадський транспорт Києва безкоштовним?
Досвід інших міст демонструє неоднозначні результати.
Досвід інших міст демонструє неоднозначні результати.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Голова бюджетної комісії Київської міської ради Андрій Вітренко висунув пропозицію обговорити ідею безкоштовного громадського транспорту у Києві.
Наприклад, в прифронтовому Харкові метро безкоштовне, а в Києві, з бюджетом до 12 мільярдів гривень на рік, така модель відстуня.
Вітренко зазначив, що представники Департаменту фінансів та Київпастрансу виступають проти цієї ініціативи, хоча є приклади європейських столиць, де така модель успішно діє.
На даний момент програма безкоштовного транспорту реалізована у наступних містах:
Разом з тим, дослідження показали, що в Люксембурзі така політика не зменшила кількість автомобілів на дорогах. В країні – один з найвищих рівнів володіння авто на душу населення в Європі, що спричинено низькими податками та низькою вартість на паливо. Прогнозується, що до 2035 року кількість автомобілів збільшиться на 6% через зростання населення.
Проте громадський транспорт не завжди є привабливою альтернативою автомобілям через нерегулярні рейси та затримки. Близько 50% працівників у Люксембурзі — люди, які щоденно їздять на роботу з сусідніх країн (Франції, Німеччини, Бельгії), для яких безкоштовний проїзд не діє за межами Люксембурга. Тому для них це невигідно.
В Талінні результати подібні до Люксембурга. Ті хто їздив на машинах, не пересіли на транспорт, зате ті, хто ходив пішки замість прогулянки обирав автобус.
Проте у французькому Дюнкерку ініціатива спричинила покращення ситуації з громадськими перевезеннями і кількість пасажирів зросла на 130% протягом п’яти років. У Ніорті це збільшило кількість пасажирів на 30%, з яких 85% раніше користувалися автомобілями.
З 2021 року всі мешканці агломерації Клермон-Ферран можуть користуватися громадським транспортом безкоштовно у вихідні дні. Проте, коли мова зайшла, чи не зробити транспорт безоплатним постійно, мер міста Олів’є Б’янкі зазначив, що на це знадобиться 15 мільйонів євро на рік.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті