Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: unsplash/Fons Heijnsbroek

Голова бюджетної комісії Київської міської ради Андрій Вітренко висунув пропозицію обговорити ідею безкоштовного громадського транспорту у Києві.

Наприклад, в прифронтовому Харкові метро безкоштовне, а в Києві, з бюджетом до 12 мільярдів гривень на рік, така модель відстуня.

Вітренко зазначив, що представники Департаменту фінансів та Київпастрансу виступають проти цієї ініціативи, хоча є приклади європейських столиць, де така модель успішно діє.

На даний момент програма безкоштовного транспорту реалізована у наступних містах:

  • З першого березня 2020 року уряд Люксембургу зробив весь громадський транспорт у країні безкоштовним.
  • У Талінні (Естонія) система впроваджена з 2013 року
  • У місті Дюнкерк (Франція) з 2018 року
  • В монпельє (Франція) безкоштовний громадський транспорт діє для 500 000 мешканців
  • У Хасселті (Бельгія) система працювала у 1997 році, але через фінансові складнощі від неї частково відмовилися у 2013 році.
  • У Відні (Австрія) є пільговий транспорт для молоді
  • У Ніорті (франція) аналогічна ініціатива була запроваджена у 2017 році

Разом з тим, дослідження показали, що в Люксембурзі така політика не зменшила кількість автомобілів на дорогах. В країні – один з найвищих рівнів володіння авто на душу населення в Європі, що спричинено низькими податками та низькою вартість на паливо. Прогнозується, що до 2035 року кількість автомобілів збільшиться на 6% через зростання населення.

Проте громадський транспорт не завжди є привабливою альтернативою автомобілям через нерегулярні рейси та затримки. Близько 50% працівників у Люксембурзі — люди, які щоденно їздять на роботу з сусідніх країн (Франції, Німеччини, Бельгії), для яких безкоштовний проїзд не діє за межами Люксембурга. Тому для них це невигідно.

В Талінні результати подібні до Люксембурга. Ті хто їздив на машинах, не пересіли на транспорт, зате ті, хто ходив пішки замість прогулянки обирав автобус.

Проте у французькому Дюнкерку ініціатива спричинила покращення ситуації з громадськими перевезеннями і кількість пасажирів зросла на 130% протягом п’яти років. У Ніорті це збільшило кількість пасажирів на 30%, з яких 85% раніше користувалися автомобілями.

З 2021 року всі мешканці агломерації Клермон-Ферран можуть користуватися громадським транспортом безкоштовно у вихідні дні. Проте, коли мова зайшла, чи не зробити транспорт безоплатним постійно, мер міста Олів’є Б’янкі зазначив, що на це знадобиться 15 мільйонів євро на рік.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button