Як Денвер став американською столицею електровелосипедів
Організатори програми очікували пару сотень заявок на ваучери за весь рік, але за два тижні після запуску отримали вдесятеро більше.
Організатори програми очікували пару сотень заявок на ваучери за весь рік, але за два тижні після запуску отримали вдесятеро більше.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 106 днів. За цей час ми опублікували 24848 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Завдяки програмі ваучерів на придбання електровелосипедів Денвер, штат Колорадо, здійснило чи не найразючіший у США переворот у мобільності, повідомляє Bloomberg CityLab.
Починаючи з квітня 2022 року місто почало видавати ваучери на 400 доларів на купівлю електровелосипеда і 900 доларів на вантажний електробайк. Люди з низьким доходом отримували на 800 доларів більше.
Денвер був першим американським містом із такою програмою, тож посадовці хвилювалися за її успіх. Очікували пару сотень заявок на рік, але за два тижні після запуску отримали вдесятеро більше. За два з половиною роки місто видало приблизно 15 тисяч ваучерів — по одному на кожні 40 містян. Ваучер має бути використаний протягом 90 днів після отримання, потім він «згорає». Наразі використано 62% із виданих.
Згодом суму компенсації знизили до 300 і 500 доларів за стандартний і вантажний електробайки відповідно. Однак попит не зменшився, ваучери розбирали за лічені секунди.
Відшкодування вирішили видавати безпосередньо у місцевих веломагазинах. Подальші дослідження показали, що знижки в точках продажу з більшою ймовірністю спонукають до купівлі електровелосипедів, ніж обіцяка пільг згодом. Електровелосипеди, замовлені онлайн, не підпадали під програму, оскільки муніципалітет побоювався, що мешканцям буде складно їх обслуговувати.
У перший рік на програму виділили 300 тисяч доларів, але заявок надійшло на кілька мільйонів доларів, і довелося шукати нові джерела фінансування.
Власник веломагазину Хушманд Моарефі розповідає, що раніше головною аудиторією були забезпечені люди старші за 55 років, які купували велосипеди для відпочинку за містом на вихідних. Після запуску програми вік знизився до 30-35 років, і ці люди обирали частіше круїзери для пересування в місті. У 2022 році продажі магазину зросли на 22%, і 70% покупців приходили з ваучерами (зараз ваучери надають приблизно один із десяти).
Через умови програми, яка поширювалася лише на точки продажу в межах міста, деякі онлайн-магазині, що базувалися в інших містах, почали відкривати шоуруми у Денвері.
Дослідження свідчать, що новий власник електровелосипеду заміняє за його допомогою майже 2000 кілометрів автомобільних поїздок.
Водночас низка дослідників стверджує, що електровелосипеди мають не надто значний вплив на зниження автомобільних викидів. Але це радше справедливо для Європи, де більше людей, які купують електробайк, уже долучені до велокультури. В Америці подібні програми мають сильніший ефект. Це підтверджує Майк Салісбері, який запускав програму ваучерів у Денвері: за його оцінками, понад половина її учасників не купили би електровелосипед без компенсації.
За останні п’ять років у Денвері облаштували 220 кілометрів велодоріжок, хоча мережа досі має значні розриви й часто доводиться з’їжджати на тротуар або маневрувати між автомобілями. Наразі більшість велосипедистів міста заявляє, що брак велоінфраструктури є головною перепоною.
Цьогоріч муніципалітет ухвалив план розвитку веломережі, який передбачає будівництво додаткових 370 кілометрів велодоріжок протягом 20 років. Але через величезні розміри Денвера (місто за площею удвічі більше, ніж такий самий за кількістю населення округ Колумбія), цього може виявитися недостатньо.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті