Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 296 днів. За цей час ми опублікували 26302 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/CFRCalatori.ro

Румунія запустила в експлуатацію електропоїзд французького виробника Alstom. Це перша за останні більш як 30 років електричка, яку придбала румунська залізниця.

Новий електропоїзд RE-IR Alstom Coradia Stream призначили на маршрут між Бухарестом і Брашовом. На сторінці оператора CFR Călători пасажири обурюються графіком: рейс вирушає зі столиці о 5:40 ранку, що не лише незручно, але й означає додаткові витрати на таксі.

На другий же день після запуску, 21 листопада, пасажири чекали на новий поїзд на вокзалі Гара-де-Норд, але він так і не приїхав. Рейс скасували, а пасажирів посадили на іншу електричку з півгодинним запізненням, повідомляє Economica.net. Як виявилося, збій стався через помилку бортового комп’ютера.

Фото: facebook.com/arfromania

Поїзд Alstom має вагони з низькою підлогою. Загалом тут 351 місце для сидіння. Квиток із Бухареста до Брашова (140 кілометрів) коштує 63 леїв (приблизно 567 гривень) у другому класі та 91 лей (820 гривень) у першому. Вартість квитка в Румунії залежить від категорії поїзда — так, квиток на старіші електрички, які зазвичай їдуть довше (понад чотири години замість 2,5-3), коштує 35 леїв у другому класі та 53 леї у першому.

Фото: facebook.com/arfromania

Максимальна швидкість поїзда Alstom становить 160 км/год, однак на румунських рейках її досягти не вдасться. Єдина лінія, де така швидкість є досяжною, — модернізована ділянка Бухарест–Констанца, цей 225-кілометровий маршрут поїзди долають за 2,5 години. Румунська залізниця загалом — одна з найповільніших у Європі та поступається українській. При цьому часто трапляються запізнення рейсів, аж до кількох годин.

Приблизне порівняння середньої швидкості поїздів у Європі. За даними CFR, у 2019 році сережня швидкість регіональних електричок у Румунії становила менш як 40 км/год, міжрегіональних — 55 км/год


Євросоюз надав Румунії безповоротний грант на придбання 37 нових поїздів Alstom, вироблених на заводі у Польщі. Загальна вартість контракту, що включає 15-річне обслуговування, становить 2,42 мільярда леїв (приблизно 500 мільйонів євро).

Фото: facebook.com/arfromania

Найбільший перевізник — державна CFR Călători, однак на румунській залізниці діють також і приватні залізничні оператори. Більшість рухомого складу датується 1970-80 роками, на деяких ділянках курсують поїзди 1950-60-х років. Востаннє дизельні локомотиви Румунія купляла приблизно 20 років тому, електропоїзди — понад 30 років.

Вагон-локомотив Malaxa 78, що вироблявся у 1939-1954 роках. Фото: Ірина Стасюк

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button