Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/CFRCalatori.ro

Румунія запустила в експлуатацію електропоїзд французького виробника Alstom. Це перша за останні більш як 30 років електричка, яку придбала румунська залізниця.

Новий електропоїзд RE-IR Alstom Coradia Stream призначили на маршрут між Бухарестом і Брашовом. На сторінці оператора CFR Călători пасажири обурюються графіком: рейс вирушає зі столиці о 5:40 ранку, що не лише незручно, але й означає додаткові витрати на таксі.

На другий же день після запуску, 21 листопада, пасажири чекали на новий поїзд на вокзалі Гара-де-Норд, але він так і не приїхав. Рейс скасували, а пасажирів посадили на іншу електричку з півгодинним запізненням, повідомляє Economica.net. Як виявилося, збій стався через помилку бортового комп’ютера.

Фото: facebook.com/arfromania

Поїзд Alstom має вагони з низькою підлогою. Загалом тут 351 місце для сидіння. Квиток із Бухареста до Брашова (140 кілометрів) коштує 63 леїв (приблизно 567 гривень) у другому класі та 91 лей (820 гривень) у першому. Вартість квитка в Румунії залежить від категорії поїзда — так, квиток на старіші електрички, які зазвичай їдуть довше (понад чотири години замість 2,5-3), коштує 35 леїв у другому класі та 53 леї у першому.

Фото: facebook.com/arfromania

Максимальна швидкість поїзда Alstom становить 160 км/год, однак на румунських рейках її досягти не вдасться. Єдина лінія, де така швидкість є досяжною, — модернізована ділянка Бухарест–Констанца, цей 225-кілометровий маршрут поїзди долають за 2,5 години. Румунська залізниця загалом — одна з найповільніших у Європі та поступається українській. При цьому часто трапляються запізнення рейсів, аж до кількох годин.

Приблизне порівняння середньої швидкості поїздів у Європі. За даними CFR, у 2019 році сережня швидкість регіональних електричок у Румунії становила менш як 40 км/год, міжрегіональних — 55 км/год


Євросоюз надав Румунії безповоротний грант на придбання 37 нових поїздів Alstom, вироблених на заводі у Польщі. Загальна вартість контракту, що включає 15-річне обслуговування, становить 2,42 мільярда леїв (приблизно 500 мільйонів євро).

Фото: facebook.com/arfromania

Найбільший перевізник — державна CFR Călători, однак на румунській залізниці діють також і приватні залізничні оператори. Більшість рухомого складу датується 1970-80 роками, на деяких ділянках курсують поїзди 1950-60-х років. Востаннє дизельні локомотиви Румунія купляла приблизно 20 років тому, електропоїзди — понад 30 років.

Вагон-локомотив Malaxa 78, що вироблявся у 1939-1954 роках. Фото: Ірина Стасюк

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button