Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 296 днів. За цей час ми опублікували 26302 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/kyriakosmitsotakis

30 листопада у грецьких Салоніках відкрили першу лінію метрополітену, яку почали будувати 38 років тому.

Лінія протяжністю близько десяти кілометрів налічує 13 станцій. Нею курсують безпілотні поїзди — це перша безпілотна лінія у Греції. Колії відгороджено від платформ по всій довжині скляними перегорожами з автоматичною системою відкривання дверей.

Читати також: В Київському метро пасажири падають на колії. Що можливо зробити та як з цим борються у світі?

Фото: commons.wikimedia.org

Перші чотири дні користування метро безкоштовне, потім за разову поїздку потрібно сплачувати 0,60 євро. Метро працює з 5:30 ранку до 00:30 в усі дні, крім п’ятниці та суботи, коли рух подовжено до 2:00.

Плани з будівництва метро у другому за величиною місті Греції з’явилися понад століття тому, а перший тунель почали будувати у 1986 році. По-серйозному за проєкт взялися у 2003-му й відразу наштовхнулися на численні археологічні артефакти. Як-не-як, саме місто Фессалоніки засновано у IV тисячолітті до нашої ери, а до того тут були ще давніші античні поселення.

Фото: facebook.com/Praktiki.Skepsi

Трасування лінії метро частково збіглося з давнім торговим шляхом крізь місто до порту. На місці знайшли понад 300 тисяч артефактів: давньогрецькі поховання з прикрасами та золотими монетами, статуя Афродіти, ранньохристиянська базиліка, мозаїки IV століття, а також чи не найцінніша знахідка — вулиця візантійської епохи з мармуровим покриттям, колоннами, водопровідною та каналізаційною системою.

Фото: facebook.com/Praktiki.Skepsi

Вулицю, яку вчені прозвали «візантійськими Помпеями», виявили під станцією «Венізелу».

Фото: facebook.com/nkoritsis

Розгорілися суперечки: будівельники пропонували вивезти знахідки до музеїв, а археологи хотіли, аби глибину метро скорегували, залишивши давні шари на місці.

Зрештою, замість запланованих відпочатку 14 метрів тунелі поглибили до 31 метра. На станціях облаштували мінімузеї, а «Венізелу» перетворилася на єдину у світі станцію метро з відкритим археологічним майданчиком.
Фото: facebook.com/nkoritsis


Крім археологічної проблеми, будівництво метро затримувалося через брак фінансування. Наразі кошторис сягнув трьох мільярдів євро.

Другу лінію метро у Салоніках планують відкрити наступного року. До 2040 року метро планують довести до аеропорту.

За матеріалами: Euronews, The Guardian, THEMA Thessaloniki Metro

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button