Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 132 днів. За цей час ми опублікували 25072 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/kyriakosmitsotakis

30 листопада у грецьких Салоніках відкрили першу лінію метрополітену, яку почали будувати 38 років тому.

Лінія протяжністю близько десяти кілометрів налічує 13 станцій. Нею курсують безпілотні поїзди — це перша безпілотна лінія у Греції. Колії відгороджено від платформ по всій довжині скляними перегорожами з автоматичною системою відкривання дверей.

Читати також: В Київському метро пасажири падають на колії. Що можливо зробити та як з цим борються у світі?

Фото: commons.wikimedia.org

Перші чотири дні користування метро безкоштовне, потім за разову поїздку потрібно сплачувати 0,60 євро. Метро працює з 5:30 ранку до 00:30 в усі дні, крім п’ятниці та суботи, коли рух подовжено до 2:00.

Плани з будівництва метро у другому за величиною місті Греції з’явилися понад століття тому, а перший тунель почали будувати у 1986 році. По-серйозному за проєкт взялися у 2003-му й відразу наштовхнулися на численні археологічні артефакти. Як-не-як, саме місто Фессалоніки засновано у IV тисячолітті до нашої ери, а до того тут були ще давніші античні поселення.

Фото: facebook.com/Praktiki.Skepsi

Трасування лінії метро частково збіглося з давнім торговим шляхом крізь місто до порту. На місці знайшли понад 300 тисяч артефактів: давньогрецькі поховання з прикрасами та золотими монетами, статуя Афродіти, ранньохристиянська базиліка, мозаїки IV століття, а також чи не найцінніша знахідка — вулиця візантійської епохи з мармуровим покриттям, колоннами, водопровідною та каналізаційною системою.

Фото: facebook.com/Praktiki.Skepsi

Вулицю, яку вчені прозвали «візантійськими Помпеями», виявили під станцією «Венізелу».

Фото: facebook.com/nkoritsis

Розгорілися суперечки: будівельники пропонували вивезти знахідки до музеїв, а археологи хотіли, аби глибину метро скорегували, залишивши давні шари на місці.

Зрештою, замість запланованих відпочатку 14 метрів тунелі поглибили до 31 метра. На станціях облаштували мінімузеї, а «Венізелу» перетворилася на єдину у світі станцію метро з відкритим археологічним майданчиком.
Фото: facebook.com/nkoritsis


Крім археологічної проблеми, будівництво метро затримувалося через брак фінансування. Наразі кошторис сягнув трьох мільярдів євро.

Другу лінію метро у Салоніках планують відкрити наступного року. До 2040 року метро планують довести до аеропорту.

За матеріалами: Euronews, The Guardian, THEMA Thessaloniki Metro

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button