Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 294 днів. За цей час ми опублікували 26292 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: x.com/GdParisExpress

Столиця Франції створює нову систему метрополітену — проєкт Grand Paris Express, що передбачає будівництво чотирьох нових ліній і продовження двох наявних. Загалом це 200 кілометрів нових колій і 68 нових станцій.

Перші 33-кілометрів 15-ї лінії Великого паризького експресу мали відкрити за рік — у грудні 2025-го, але запуск відтермінували до літа 2026-го через затримки з випробовуваннями. Вартість цієї ділянки, що сполучатиме станції Пон-де-Севр і Нуазі-Шам, становить вісім мільярдів євро. Весь проєкт оцінюється у понад 36 мільярдів євро, повідомляє Le Figaro.

Схема Grand Paris Express: Hektor, CC BY-SA 3.0

Нова система забезпечить сполучення між передмістями Парижа, оминаючи завантажений центр. Зокрема, 15-а лінія оточить місто кільцем.

Так, 26-річна журналістка Лоран Бен працює у центрі Парижі, але живе за 20 кілометрів, у Версалі. В офіс їздить електричкою RER, яку терпіти не може — вона часто запізнюється, іноді рейси просто скасовують. Бен також їздить до церкви у сусіднє містечко Сент-Обен — автівкою з Версалю можна дістатися за 20 хвилин, а от автобус їде дві години. Коли добудують лінію 18, поїздка між двома містами скоротиться до трьох зупинок метро, пише CNN.

Фото: Alstom, x.com/GdParisExpress

У листопаді презентували перший потяг метро — на тестовий запуск прийшли натовпи містян. Потяги виробництва Alstom складатимуться з шести вагонів і матимуть загальну довжину 108 метрів.


На відміну від поїздів на нинішній мережі метро, ці нові потяги будуть безпілотними. Це, зокрема, убезпечить нову систему від страйків машиністів.

Dominique Perrault Architecture / Société du Grand Paris

Перша лінія метро Парижа відкрилася у 1900 році й розвинулася до 800-кілометрової мережі з 16 ліній.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button