Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: x.com/GdParisExpress

Столиця Франції створює нову систему метрополітену — проєкт Grand Paris Express, що передбачає будівництво чотирьох нових ліній і продовження двох наявних. Загалом це 200 кілометрів нових колій і 68 нових станцій.

Перші 33-кілометрів 15-ї лінії Великого паризького експресу мали відкрити за рік — у грудні 2025-го, але запуск відтермінували до літа 2026-го через затримки з випробовуваннями. Вартість цієї ділянки, що сполучатиме станції Пон-де-Севр і Нуазі-Шам, становить вісім мільярдів євро. Весь проєкт оцінюється у понад 36 мільярдів євро, повідомляє Le Figaro.

Схема Grand Paris Express: Hektor, CC BY-SA 3.0

Нова система забезпечить сполучення між передмістями Парижа, оминаючи завантажений центр. Зокрема, 15-а лінія оточить місто кільцем.

Так, 26-річна журналістка Лоран Бен працює у центрі Парижі, але живе за 20 кілометрів, у Версалі. В офіс їздить електричкою RER, яку терпіти не може — вона часто запізнюється, іноді рейси просто скасовують. Бен також їздить до церкви у сусіднє містечко Сент-Обен — автівкою з Версалю можна дістатися за 20 хвилин, а от автобус їде дві години. Коли добудують лінію 18, поїздка між двома містами скоротиться до трьох зупинок метро, пише CNN.

Фото: Alstom, x.com/GdParisExpress

У листопаді презентували перший потяг метро — на тестовий запуск прийшли натовпи містян. Потяги виробництва Alstom складатимуться з шести вагонів і матимуть загальну довжину 108 метрів.


На відміну від поїздів на нинішній мережі метро, ці нові потяги будуть безпілотними. Це, зокрема, убезпечить нову систему від страйків машиністів.

Dominique Perrault Architecture / Société du Grand Paris

Перша лінія метро Парижа відкрилася у 1900 році й розвинулася до 800-кілометрової мережі з 16 ліній.

Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
всього від 100 грн/місяць!

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button